inductor
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Fri Aug 20 22:02:55 CEST 2004
Szia,
2004. augusztus 20., 18:25:42, írtad:
>> várj, szerintem itt tévedsz, mert én azthiszem, hogy a beszívott
>> levegő még talán melegebb is lehet, mint az aszfalt feletti réteg,
>> sőt. hiszen majdminden autó a gépház felől szívja be, értsd ezt úgy, hogy a
>> vagy a gépház tetőn"előmelegített" elvegőt. és...
HJ> Ha igy lenne, kigyulladnank! :-) Az aszfalt folotti levego (centiken belul)
HJ> siman van akar 60 fok is, vagy meg tobb. Ha ez jonne be ugy, hogy barmi meg ad
HJ> hozza, azt elo ember ki nem birna egy utra sem! :-)
nyilván nem úgy gondolom, hogy aszfalt 60fok gépháztető 80, akkor a
bejövő 140 fok.:-( azé ennyire nem...
de próbának egyszer tegyél egy hőmérőt a gépháztetőnek arra a részére,
ahonnan a levegőt szívja a ventillátor. vagy akár a beömlőbe.
legmeggyőzőbb dolog, az, hogy piroslámpánál, járó motor mellett,
kinyitod az ajtót. egyrészról, mellbevágó az a hőség, ami a kocsi alol
kavarog fel, a vízhűtő miatt.
>> az szerencsés eset, ha 130-150km/h -s menet, ott minden sokkal kedvezőbb, van
>> menetszél, hűti a klímahűtőt, hüti a kasznit, van fordulat a
>> klímakopresszornak, stb.
>> de a dugóban botrányosan nagy hőmérsékletek bírnak lokálisan kialakulni.
>> elég csak arra gondolni, hogy a vízhűtőnek ventije ezerrel nyomja ki
>> alulra a levegőt, ami a kocsi mellett emelkedik felfelé, a
>> mellettem álló szintén nyomja ki a közel 100fokosan elinduló levegőt.
>> na és aztán ez az , ami felérve a gépháztető szintjére, bekerül az
>> autóklíma radiátorához.
HJ> Nos, ez mar valami, lehet, hogy emiatt valoban kell nagyobb teljesitmeny.
HJ> De van egy bonusz kerdesem: alapjaraton mit muvel a klima? Kepes normalisan
HJ> huteni? Vagy ekkor picit foljebb allitodik a motor fordulatszama? Mekkorara?
a jó klíma képes. felemeli, illetve bonyolultabb. a kopresszor
bekapcsol, lefogja a motort, mint állat. ilyenkor az elektronika
visszaemeli a normális alapjáratra.
HJ> Mert gyanus nekem, hogy Ti a motor nevleges teljesitmenyehez meritek a klima
HJ> bemeneti teljesitmenyet, es az ugy valahogy nem stimmel. Jol neznenk ki, ha egy
HJ> 250 LE-s motor teljesitmenyenek a 10%-at le tudna a klima zabalni! Az normal
HJ> esetben tobb, mint 75LE (55kW) hutoteljesitmenyt jelentene. Az iszonyatosan
HJ> nagy!
kicsit kevesebb, mint 250, de nagyon is megérezni, ha megy a
kopresszor. ha megérzem, akkor azért az jelent valamit, nem?
bár nem tudom mennyire érzékeny az ember gyorsulásmérője.
szerintem a 10%-ot úgy kell érteni, hogy a mindenkori
motorteljesítmény 10%-a, hiszen a kompresszor nem változik, ha tehát a
fordulatszm csak 850, akkor az annak megfelelő motor által nyújtott
teljesítmény 10%-a, hameg 5000 a fordszám, akkor meg úgy.
ez márcsak azért is valószínű, hogy így van, mert nagyobb
fordulaton sokkal gyorsabban, sokkal hidegebb levegő bír jönni.
a klímás is 3000-es fordulathoz kalibrál... de hogy miért?! jóformány
sose megyek 3000-el a városban. (az ugyanis 145-150km/h!!!)
mikor ezt szóvátettem, mondta, hogy jó, akkor kicsit többet tölt bele.
na erre mégjobban elképedtem, mert gondolom a rendszert, nyomásügyileg
tervezik, namost, ha kicsit többet tölt bele, akkor a nyomás is kicsit
több lesz benne...
>> :-)))
>> kisbusz, a raktérban a agregátor, mellette a splitklíma.:-)
HJ> neeem, kombiban hatul a cucc, ha eleg kicsi, es menne a generatorrol. :-) Azt
HJ> nem tom, hogy hova tennem a kulteri egyseget. :-) Ezert mitagadas, vicc az
HJ> egesz.
na de akkor most egész idáig, csak szívatás volt???
ej, Ombre:-)
HJ> hjozsi
HJ> -----------------------------------
HJ> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list