inductor
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at ax.hu
Fri Aug 20 18:25:42 CEST 2004
> várj, szerintem itt tévedsz, mert én azthiszem, hogy a beszívott
> levegő még talán melegebb is lehet, mint az aszfalt feletti réteg,
> sőt. hiszen majdminden autó a gépház felől szívja be, értsd ezt úgy, hogy a
> vagy a gépház tetőn"előmelegített" elvegőt. és...
Ha igy lenne, kigyulladnank! :-) Az aszfalt folotti levego (centiken belul)
siman van akar 60 fok is, vagy meg tobb. Ha ez jonne be ugy, hogy barmi meg ad
hozza, azt elo ember ki nem birna egy utra sem! :-)
> az szerencsés eset, ha 130-150km/h -s menet, ott minden sokkal kedvezőbb, van
> menetszél, hűti a klímahűtőt, hüti a kasznit, van fordulat a
> klímakopresszornak, stb.
> de a dugóban botrányosan nagy hőmérsékletek bírnak lokálisan kialakulni.
> elég csak arra gondolni, hogy a vízhűtőnek ventije ezerrel nyomja ki
> alulra a levegőt, ami a kocsi mellett emelkedik felfelé, a
> mellettem álló szintén nyomja ki a közel 100fokosan elinduló levegőt.
> na és aztán ez az , ami felérve a gépháztető szintjére, bekerül az
> autóklíma radiátorához.
Nos, ez mar valami, lehet, hogy emiatt valoban kell nagyobb teljesitmeny.
De van egy bonusz kerdesem: alapjaraton mit muvel a klima? Kepes normalisan
huteni? Vagy ekkor picit foljebb allitodik a motor fordulatszama? Mekkorara?
Mert gyanus nekem, hogy Ti a motor nevleges teljesitmenyehez meritek a klima
bemeneti teljesitmenyet, es az ugy valahogy nem stimmel. Jol neznenk ki, ha egy
250 LE-s motor teljesitmenyenek a 10%-at le tudna a klima zabalni! Az normal
esetben tobb, mint 75LE (55kW) hutoteljesitmenyt jelentene. Az iszonyatosan
nagy!
> :-)))
> kisbusz, a raktérban a agregátor, mellette a splitklíma.:-)
neeem, kombiban hatul a cucc, ha eleg kicsi, es menne a generatorrol. :-) Azt
nem tom, hogy hova tennem a kulteri egyseget. :-) Ezert mitagadas, vicc az
egesz.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list