inductor
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Fri Aug 20 14:47:09 CEST 2004
Szia,
2004. augusztus 20., 14:10:25, írtad:
>> Számold rá, hogy verőfényes napsütésben mekkora az a hőmennyiség, amit a
>> napsugárzástól kap az autó. Szeretsz számolni... :)
HJ> Ha mar igy bejon a pejorativ megjegyzes: bizony az nem olyan sok. Idealis
HJ> esetben 1kW/m2 folott van valamivel, de ablakon at mar nincs idealis eset,
HJ> valszleg ennel kevesebb. Mekkora feluleten tud a napfeny bejonni a kocsiba pl
HJ> del tajban? Szerintem nincs 1m2.
HJ> A tetore dol a ho, az biztos, de az kisse hoszigetelt, es a menetszel lehuti.
azért perzsel az mint barom ilyentájt. és nem csak a tetőt
kell szerintem számolni, hiszen egy nagy fémdarab tulképen, aminek jó
a hővezetése. nekem a gépháztető kicsit nagyobb, mint a tető, mellé
még ott a csomagtartóteteje, szal van megvilágitott felület
rendesen...
>> Aztán az is számold bele, hogy a beszívott levegő eléggé meleg, mert az
>> aszfalt felett szívja be... :)
HJ> A beszivott levego nem sokkal melegebb, mint odebb, pl a szantofoldon. Ez volna
HJ> kb a leghomerseklet. Az aszfalt folott cm-ekkel van sokkal forrobb levego, az
HJ> auto nem azt szivja be.
várj, szerintem itt tévedsz, mert én azthiszem, hogy a beszívott
levegő még talán melegebb is lehet, mint az aszfalt feletti réteg,
sőt. hiszen majdminden autó a gépház felől szívja be, értsd ezt úgy, hogy a
vagy a gépház tetőn"előmelegített" elvegőt. és...
>> Aztán azt is, hogy a műhelyed áll, mint a hülye, a kocsiban meg
>> 130-150km/h száguldozol, közben csiklandozza a jó kis 40-50 fokos
>> levegő... :)
HJ> Ez az! Megy, van korulotte huzat, tehat nem melegszik fol ugy, mintha allna. A
HJ> levego NEM 40-50 fokos.
az szerencsés eset, ha 130-150km/h -s menet, ott minden sokkal kedvezőbb, van
menetszél, hűti a klímahűtőt, hüti a kasznit, van fordulat a
klímakopresszornak, stb.
de a dugóban botrányosan nagy hőmérsékletek bírnak lokálisan kialakulni.
elég csak arra gondolni, hogy a vízhűtőnek ventije ezerrel nyomja ki
alulra a levegőt, ami a kocsi mellett emelkedik felfelé, a
mellettem álló szintén nyomja ki a közel 100fokosan elinduló levegőt.
na és aztán ez az , ami felérve a gépháztető szintjére, bekerül az
autóklíma radiátorához.
>> Az autóban áteresztő klíma van, ami nem azonos a műhelyedben található
HJ> Az autoban - mint itt azok, akiknek van, leirtak - nem tisztan atereszto klima
HJ> van, hanem reszben a belteri levegovel is operal.
HJ> Ha nekem kene valamit beraknom, akkor sokkal tobbet operalna a belterivel, es az
HJ> en oxigenfogyasztasom biztosan nem olyan nagy, hogy ne lenne eleg mondjuk
HJ> 1liter/s legcsere. A kliman meg akar 10liter/s is atmehetne, mondjuk hatul. (Van
HJ> ott hely ra, hogy hosszaban elferne folul egy split belteri egyseg. :-) )
:-)))
kisbusz, a raktérban a agregátor, mellette a splitklíma.:-)
HJ> hjozsi
HJ> -----------------------------------
HJ> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list