inductor
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Sat Aug 21 01:17:00 CEST 2004
Szia,
2004. augusztus 21., 0:15:11, írtad:
>> szerintem a 10%-ot úgy kell érteni, hogy a mindenkori
>> motorteljesítmény 10%-a, hiszen a kompresszor nem változik, ha tehát a
>> fordulatszm csak 850, akkor az annak megfelelő motor által nyújtott
>> teljesítmény 10%-a, hameg 5000 a fordszám, akkor meg úgy.
HJ> Most már többet tudunk az autóklímákról.
HJ> MM-Gábor leírta, hogy ezek a klímák jóval bonyolultabbak a normál házi
HJ> klímáknál. Egyrészt tudja változtatni a kapilláris méretét, másrészt a dugattyúk
HJ> (mert hogy több is van, ezt se tudtam) lökethosszát, ezzel is, meg a másikkal is
HJ> a teljesítményt.
HJ> Ennek elsősorban azt az értelmét látom, hogy mivel nem állandó fordulatról van
HJ> járatva, valahogy csak meg kell szabni a teljesítményt a változó körülmények
HJ> között.
HJ> Ezért aztán simán el tudom képzelni, hogy a kissé megemelkedett alapjáraton is
HJ> ugyanakkora kb a teljesítmenye (ha a klímaviszonyok ezt kívánják), mintha max
HJ> fordulaton megy a motor.
hát az ugyanakkorával vitáznék, mert én úgy tapasztalom(bár az én
szekerem igencsak öreg, 11éves), hogy bizony, nagyobb fordulaton,
sokkal hatásosabb a klíma. (persze kopott is már akopresszor, meg
mittoménmi is közrejátszhat)
HJ> Az, hogy megérzed, ha bekapcsol, amögött az a hirtelen rántás lehet, hogy egy
HJ> tömeg ráterhel a gyorsan forgó motorra. Mint itt, amikor bekapcsol, ránt egyet a
HJ> hálózaton.
nem rántásról van szó, hanem folyamatos terhelés, ha bekapcsolt.
érezhető teljesítmnyvesztés. amikor kikapcsol, mintha egy féket
engednének szabadon...
HJ> Az ciki lenne, ha a fordulatszámtól függene, mennyire hatásos a
HJ> klíma. A forrósában a dugóban az autósok bőgetnék a motorjaikat. :-)
amit írtak a többiek, nem nagyon következik más. 1200-as alapjárat, ha
nem is bőgetés, de igencsak magas alapjárat, tekintve, hogy a normális
800 körüli, egy ugye 50% +. én eddig azt hittem, hogy mindenkié ilyen,
hogy annyit emel csak, amennyit a kopresszor lefog belőle.
>> sose megyek 3000-el a városban. (az ugyanis 145-150km/h!!!)
>> mikor ezt szóvátettem, mondta, hogy jó, akkor kicsit többet tölt bele.
HJ> Ezen meglepődtem. A töltet növelésével nem lehet a teljesítményen növelni. Hm.
>> na erre mégjobban elképedtem, mert gondolom a rendszert, nyomásügyileg
>> tervezik, namost, ha kicsit többet tölt bele, akkor a nyomás is kicsit
>> több lesz benne...
HJ> Nem lesz több. E
ööö, ezt hogy érted. hiszen, ha 400gr-ot tölt bele, akkor 8 bár, ha
600gr-t, akkor 10bár a nyomás... a nyomás alapján töltik bele a gázt.
ott skubizta a pofa a nyomásmárőt, és addig lökte bele, míg a
nagynyomású oldalon, meleg motornál 16bárig ment fel a nyomás.
aszonta, gyárilag 13-14 kellene lennie.
nem értek hozzá, úgyhogy ráhagytam, mert a klíma így most egészen
emberesen 10 fokosat nyomott a pálcás hőmérője szerint, 3000-es fordulaton.
aszonta, akkor lenne az igazi, ha 8 lenne, de hát mivel kopott a kopr. ezért majd kicseréli.
nem kértem, hogy cserélje ki. :-)
>> HJ> neeem, kombiban hatul a cucc, ha eleg kicsi, es menne a generatorrol. :-)
HJ> Azt
>> HJ> nem tom, hogy hova tennem a kulteri egyseget. :-) Ezert mitagadas, vicc az
>> HJ> egesz.
>>
>> na de akkor most egész idáig, csak szívatás volt???
>> ej, Ombre:-)
HJ> Nem az, csak beláttam jóval a téma felvetése után, hogy a kültérit nemigen tudom
HJ> hova tenni, akkor se, ha kicsi. Annak pont úgy, mint az autóban, külső levegőt
HJ> kellene beszívnia, és felmelegedve kifújnia.
HJ> De nem volt haszontalan a beszélgetés - legalábbis nekem -, mert sokmindent
HJ> megtudtam máris az autóklímákról.
HJ> hjozsi
ha megvan a kocsidban a klíma helye, akkor talán érdemes lenne
körbekukkantani bontókban, egy kopresszor (most csak a saját márka
árait tudom, de talán nem tér el rettenetesen), szal a komp. 25e, a
hűtő 20-30, a vezérlés meg... talán össze is lehetne dobni, végülis
csak egy elektromágneses kuplungot kell kapcsolgatni. ezután fel kell
tölteni, ha új gázos, akkor 6-8e, ha régi, akkor meg 14e körül.
így lehet egy ügyes kis klíma.
aztán még a diavia klima az ami beugrik, ők szerelnek be mindefél
kiépítettségű klímát, talán, ha nem kell a sok csicsa, akkor
barátságosabb áron beugrik, mint egy gyári.
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list