inductor
Auth Gábor
auth.gabor at enaplo.hu
Fri Aug 20 14:35:31 CEST 2004
Halihó!
2004. augusztus 20. 14.10 dátummal Hidvegi Jozsef ezt írta:
>> Számold rá, hogy verőfényes napsütésben mekkora az a hőmennyiség,
>> amit a napsugárzástól kap az autó. Szeretsz számolni... :)
> Ha mar igy bejon a pejorativ megjegyzes: bizony az nem olyan sok.
Lehet.
> Idealis esetben 1kW/m2 folott van valamivel, de ablakon at mar nincs
> idealis eset, valszleg ennel kevesebb. Mekkora feluleten tud a napfeny
> bejonni a kocsiba pl del tajban? Szerintem nincs 1m2.
Az egész utastér nap felé eső része? Talán még 4m2 is lehet. Az említett
kis ,,hőszigetelés'' nincs is, legalábbis eléggé forró levegő tud jönni a
tetőről...
>> Aztán az is számold bele, hogy a beszívott levegő eléggé meleg,
>> mert az aszfalt felett szívja be... :)
> A beszivott levego nem sokkal melegebb, mint odebb, pl a szantofoldon.
> Ez volna kb a leghomerseklet. Az aszfalt folott cm-ekkel van sokkal
> forrobb levego, az auto nem azt szivja be.
Hááát... az aszfalt jó sötét, nyeli a fényt, mennyit is fűt? Annak a
nagy részét a levegő viszi el. Áramlik felfelé.
>> Aztán azt is, hogy a műhelyed áll, mint a hülye, a kocsiban meg
>> 130-150km/h száguldozol, közben csiklandozza a jó kis 40-50 fokos
>> levegő... :)
> Ez az! Megy, van korulotte huzat, tehat nem melegszik fol ugy, mintha
> allna. A levego NEM 40-50 fokos.
Jó, szabad a gazda: mennyi, amikor árnyékban mérek 35-37 fokot? Árnyas,
fákkal szegélyezett úton akkor is 15 fokot kell leküzdenie a klímának. A
kocsi nagy része minimum 35 fokos...
>> Az autóban áteresztő klíma van, ami nem azonos a műhelyedben
>> található
> Az autoban - mint itt azok, akiknek van, leirtak - nem tisztan
> atereszto klima van, hanem reszben a belteri levegovel is operal.
Ahogy észrevettem, ez a részben nagyon kevés... :/
> Ha nekem kene valamit beraknom, akkor sokkal tobbet operalna a
> belterivel, es az en oxigenfogyasztasom biztosan nem olyan nagy, hogy
> ne lenne eleg mondjuk 1liter/s legcsere. A kliman meg akar 10liter/s is
> atmehetne, mondjuk hatul. (Van ott hely ra, hogy hosszaban elferne
> folul egy split belteri egyseg. :-) )
Lehet... de akkor nem értem, hogy miért nem spórolnak ezen az
autógyárak? Ennél sokkal eszementebb dolgokon takarítanak meg autónként
pár forintot. Egy akkora klímán - mint ami szerinted kell - akár
50-100eFt is megtakarítható. Hm?
Tényleg megfogja a kocsit, annyira, hogy a kis 50-60 lóerős
aszfaltpattanásokban padlógáznál azonnal kiold a klíma, hogy egyátalán
előzni tudj. Pedig ezek akkor is csak 30-35kW-ot tudnak leadni. Ennek
2-3%-a (1kW) nem lenne megérezhető, de 10-15% már nagyon (3-5kW).
--
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- +36-70/312-1856 -=- ICQ: 49179141
More information about the Elektro
mailing list