inductor
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at ax.hu
Fri Aug 20 14:10:25 CEST 2004
> Számold rá, hogy verőfényes napsütésben mekkora az a hőmennyiség, amit a
> napsugárzástól kap az autó. Szeretsz számolni... :)
Ha mar igy bejon a pejorativ megjegyzes: bizony az nem olyan sok. Idealis
esetben 1kW/m2 folott van valamivel, de ablakon at mar nincs idealis eset,
valszleg ennel kevesebb. Mekkora feluleten tud a napfeny bejonni a kocsiba pl
del tajban? Szerintem nincs 1m2.
A tetore dol a ho, az biztos, de az kisse hoszigetelt, es a menetszel lehuti.
> Aztán az is számold bele, hogy a beszívott levegő eléggé meleg, mert az
> aszfalt felett szívja be... :)
A beszivott levego nem sokkal melegebb, mint odebb, pl a szantofoldon. Ez volna
kb a leghomerseklet. Az aszfalt folott cm-ekkel van sokkal forrobb levego, az
auto nem azt szivja be.
> Aztán azt is, hogy a műhelyed áll, mint a hülye, a kocsiban meg
> 130-150km/h száguldozol, közben csiklandozza a jó kis 40-50 fokos
> levegő... :)
Ez az! Megy, van korulotte huzat, tehat nem melegszik fol ugy, mintha allna. A
levego NEM 40-50 fokos.
> Az autóban áteresztő klíma van, ami nem azonos a műhelyedben található
Az autoban - mint itt azok, akiknek van, leirtak - nem tisztan atereszto klima
van, hanem reszben a belteri levegovel is operal.
Ha nekem kene valamit beraknom, akkor sokkal tobbet operalna a belterivel, es az
en oxigenfogyasztasom biztosan nem olyan nagy, hogy ne lenne eleg mondjuk
1liter/s legcsere. A kliman meg akar 10liter/s is atmehetne, mondjuk hatul. (Van
ott hely ra, hogy hosszaban elferne folul egy split belteri egyseg. :-) )
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list