gumi + meres

Csihar Zoltán csihar at digitron.hu
Thu Nov 13 12:08:19 CET 2003


Nekem Renault Scenic RX4-em van. Leírnám a tapasztalataimat:

A téli gumi mintázata érdekes módon nem durvább, nem nagyobb, mint az
úgynevezett vegyeshasználatú nyári, csak puhább. Midkettő Michelline,
szerintem a legjobb gumimárka, de nem szeretnék ezzel semmilyen vitát
nyitni. Gondolom a fellépő alakváltozások miatt nem tömődik el könnyen
hóval. +8 fok átlag alatt indokolt a használata. Valóban jobban kopik, de
piszok jól tapad. Tükörjégen szerintem mindegy a gumifajta, csak a szöges
tud kapaszkodni vagy a hólánc, ha töri.

Vizre felfekvés, slip azért van, mert oldalirányban nem tud a víz elég
gyorsan távozni a gumi elől. Én ilyet nem tapasztalok, igaz nem is megyek
extrémül, időjárásnak nem megfelelően. Ennyi.

Állandó öszkerékhajtás van, melyet a Steier Puch, ha jól írom, csinált a
franciáknak. Alaphelyzetben a nyomaték 60%-a elől 40%-a hátul van. Aztánmeg
szükség szerint. A fogyasztás a 4 kerékhajtás miatt 1 literrel több
télen-nyáron. A biztonság érezhető. Egyáltalán nincs, az átlagnál vadabbul
vezetve sem megcsúszás ésszerű határokon belül. Tempós kanyarban sem akar
kitörni, semlegesen viselkedik. Nyáron is falevelekre, vagy padkára futva is
sínen futó érzet van, ami megnyugtató. Télen pedig ott is stabilan elmegy,
ahol normál kocsi csak hólánccal, lendületből stb. A difit összezárni nem
lehet, az még jó volna nagy emelkedő és rossz út esetén, de hát ettől igazi
terepjáró a terepjáró, meg a felezőtől, ez a kocsi nem mocsárba való.

Kérdés, jó lenne-e kikapcsolható 4WD. Fogyasztásnak, vételárnak igen, de az
az állandó biztonság rovására menne. A vészhelyzetek pedig mindig váratlanul
adódnak.

Üdvözlettel:                  Csihar Zoltán, Digitron Kft






More information about the Elektro mailing list