gumi + meres

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Thu Nov 13 11:02:10 CET 2003


Szia L. Pasztor,

Wednesday, November 12, 2003, 10:41:44 PM, you wrote:

LP> Sziasztok:


LP> Konkret meresek, szamtalanszor reprodukalva, a nagyszeru 5-os ut Szeged es
LP> Kiskunfelegyhaza kozotti valyus szakaszon, ahol megul a viz a valyukban.
LP> Teli gumikkal, eredeti focus acelfelniken  4 db 185/65/15 Bridgestone
LP> gumival aquaplaning effektus 120 km/h korul jon elo.  Ez meg elviselheto.
LP> Viszont nyari gumikkal alufelnin 4 db 205/55/15 szinten Bridgestone gumikkal
LP> ugyanazokban a valyukban mar 90-100 korul elojon a hatas !!! Nem csak telen,
LP> meg nyaron is, zivatar utan.

hú, baker, ezek nagyon alacson sebességértékek, nem?
én az M3as bevezetõn "szoktam" korcsolyázni, de pl a lancia 200
felett csúszik meg(lehet, hogy a 4x4 miatt?), a 164es alfa meg olyan 170-180 körül.
(mindezt persze éjjel 2-3 körül próbálgattam, nehogy kárt tegyek :-) )
a teszt nyáron, zivatar után a vályuban tökig érõ vízban...
ja, gumiméretek:
lancia: 225/50/15 nyári, barum (téli: 185/65/15, jó bénán nézet ki...)
alfa: 215/60/15 nyári, barum  (téli: 195/65/15)
télivel nem mertem kipróbálni, bár gyanítom, hogy ha eltekintenénk a
fagy lehetõségétõl, akkor a vizen sokkal késöbb kezdene siklani az
autó.

LP> elozes kozben, egy kamion mellett. A nyari gumik ilyen allovizes uton
LP> egyebkent mar 70 km/h korul 4-es sebessegben is hirtelen gazadaskor
LP> megfordul, vagyis a kerek kiporog a vizen.  Hulye egy erzes, ha nem szamit
LP> ra az ember.

ja, nyomod, autó meg semmi. a fordszámérõ, meg ijesztõ magasságokba
tör:-)
(lancia még 3bõl 4be váltáskor, száraz útón, nyárival is
megmegcsikkan 6e fordulaton váltáskor:-) )

LP> A nyari gumi egyebkent szarazon allat modra tapad, satuzaskor felkenodik az
LP> ember a szelvedore. De ha hirtelen leeseik a ho, es fennmaradt meg a nyari
LP> gumi, akkor az nagy szopas. Egyszeruen alig lehet elindulni vele. Megallni
LP> meg az ABS miatt (is) szinte sehogy.  Eletveszelyes.

így van, de nem csak a hó, illetve nem csak maga a hó a lényeg, hanem a
hõmérséklet inkább. mondják, hogy 7 fok alatt a nyári gumi nem tapad
jól. én úgy veszem észre, hogy tartósan 10-13 fok alatt már érdemes
lecserélni télire, mert a nyáriak anyaga annyira megkeményedik, hogy
az fenti összes tulajdonság életbe lép. csúszik, sodródik, nem áll
meg, stb. valóban ÉLETVESZÉLYES.
(amíg nem csereberéltem, magam sem hittem, hogy ekkora különbség van)

LP> Teli gumi szarazon kozombos, csak akkor igen gyorsan kopik. Hoban viszont
LP> egy zold lampanal indulaskor NAGYON meglatszik kinek mi van a felnijen.

meg az is, hogy ki tud vezetni a hóban. annyi béna, jéggyárost nem
látni a világon, mint itthon... nyomja mint az állat, fasza jeget
csinál a pörgetéssel, ahelyett, hogy szépen nyugodtan csuszanás nélkül
indulna.



-- 

Best regards,
 pyxys1                            mailto:pyxys1 at westel900.net



More information about the Elektro mailing list