gumi + meres
L. Pasztor
seasoft at hu.inter.net
Wed Nov 12 22:41:44 CET 2003
Sziasztok:
Pyxys levele kapcsan, ha mar aquaplaning, itt vannak a tapasztalataim:
> elfelejtettem, írni, hogy miért. úgy tudom, hogy azért csúszik el a széles
gumi
> jobban a nedves, havas, vizes úton, mert több anyagot(hó v. víz) bír maga
alá
> gyûrni, így a vége az, hogy "felül" a gumi és sokkal hamarabb
> bekövetkezik az aquaplaning. (ha jól írtam)
> borzalmas érzés!!! és kib.szottul veszélyes.
> (direkt írok ilyen rondát, mert tényleg rettenetes, így talán jobban
> megmarad)
> én többször megtapasztaltam ahogy az autó felül a vízre, és mondhatom,
> inkább bevállalnék egy gyerek szülést(hímnemû vagyok, amúgy), mint
mégegyszer ezt.
Konkret meresek, szamtalanszor reprodukalva, a nagyszeru 5-os ut Szeged es
Kiskunfelegyhaza kozotti valyus szakaszon, ahol megul a viz a valyukban.
Teli gumikkal, eredeti focus acelfelniken 4 db 185/65/15 Bridgestone
gumival aquaplaning effektus 120 km/h korul jon elo. Ez meg elviselheto.
Viszont nyari gumikkal alufelnin 4 db 205/55/15 szinten Bridgestone gumikkal
ugyanazokban a valyukban mar 90-100 korul elojon a hatas !!! Nem csak telen,
meg nyaron is, zivatar utan. Ekkor elkezd az auto, illetve a hajtott
kerekek (nekem az elso kerekek) a vizen korcsolyazni. Nem semmi erzes, plane
elozes kozben, egy kamion mellett. A nyari gumik ilyen allovizes uton
egyebkent mar 70 km/h korul 4-es sebessegben is hirtelen gazadaskor
megfordul, vagyis a kerek kiporog a vizen. Hulye egy erzes, ha nem szamit
ra az ember.
A nyari gumi egyebkent szarazon allat modra tapad, satuzaskor felkenodik az
ember a szelvedore. De ha hirtelen leeseik a ho, es fennmaradt meg a nyari
gumi, akkor az nagy szopas. Egyszeruen alig lehet elindulni vele. Megallni
meg az ABS miatt (is) szinte sehogy. Eletveszelyes.
Teli gumi szarazon kozombos, csak akkor igen gyorsan kopik. Hoban viszont
egy zold lampanal indulaskor NAGYON meglatszik kinek mi van a felnijen.
---------------------------------
Pasztor Laszlo
seasoft at hu.inter.net
---------------------------------
More information about the Elektro
mailing list