gumi + meres

L. Pasztor seasoft at hu.inter.net
Fri Nov 14 10:21:24 CET 2003


Szia Pyxys !

LP>> Konkret meresek, szamtalanszor reprodukalva, a nagyszeru 5-os ut Szeged
es
LP>> Kiskunfelegyhaza kozotti valyus szakaszon, ahol megul a viz a
valyukban.
LP>> Teli gumikkal, eredeti focus acelfelniken  4 db 185/65/15 Bridgestone
LP>> gumival aquaplaning effektus 120 km/h korul jon elo.  Ez meg
elviselheto.
LP>> Viszont nyari gumikkal alufelnin 4 db 205/55/15 szinten Bridgestone
gumikkal
LP>> ugyanazokban a valyukban mar 90-100 korul elojon a hatas !!! Nem csak
telen,
LP>> meg nyaron is, zivatar utan.

> hú, baker, ezek nagyon alacson sebességértékek, nem?
> én az M3as bevezetõn "szoktam" korcsolyázni, de pl a lancia 200
> felett csúszik meg(lehet, hogy a 4x4 miatt?), a 164es alfa meg olyan
170-180 körül.
> (mindezt persze éjjel 2-3 körül próbálgattam, nehogy kárt tegyek :-) )
> a teszt nyáron, zivatar után a vályuban tökig érõ vízban...
> ja, gumiméretek:
> lancia: 225/50/15 nyári, barum (téli: 185/65/15, jó bénán nézet ki...)
> alfa: 215/60/15 nyári, barum  (téli: 195/65/15)
> télivel nem mertem kipróbálni, bár gyanítom, hogy ha eltekintenénk a
> fagy lehetõségétõl, akkor a vizen sokkal késöbb kezdene siklani az
> autó.

Varjaaal !!!  Nem arra gondoltam, nem egyszeru vizes uton, hanem olyan uton,
ami mar nem autopalya, hanem a mezitlabas 5-os ut (a 4-es sem kulonb), es
IFA-k es roman, szerb, torok kamionok altal benyomott valyuban sokhelyen
8-10 cm melyen all a viz.  Aquaplaning csak itt tortenhet.  Normal vizes
uton a fenti gumikkal gond nelkul megy a 160 is, habar jobb a bekesseg,
ekkor 140 fole mar nem szoktam menni.
Szoval barmilyen gumid van, szvsz 140 felett 10 cm mely vizre rafutva tuti a
felsiklas. Csak kell hozza a 8-10 centis viz. En egyszer Eindhoven mellett
locsolt palyan szakszeru segitseggel, speci geppel kiprobaltam, ugyhogy,
hidd el, de azert NE probald ki.  Brutalis, es aki eloszor probalja, annak
nagyon ijeszto. Nem egyszeru konstatalni, hogy mar nem en vagyok az ur,
hanem a fizika.

> hõmérséklet inkább. mondják, hogy 7 fok alatt a nyári gumi nem tapad
> jól. én úgy veszem észre, hogy tartósan 10-13 fok alatt már érdemes
> lecserélni télire, mert a nyáriak anyaga annyira megkeményedik, hogy
> az fenti összes tulajdonság életbe lép. csúszik, sodródik, nem áll
> meg, stb. valóban ÉLETVESZÉLYES.
> (amíg nem csereberéltem, magam sem hittem, hogy ekkora különbség van)
tapasztaltam en is, de nekem csak alacsonyabb homersekleten tunt fel nagyobb
kulonbseg, inkabb csak 0 fok alatt. De ez szubjektiv, merni nem mertem
semmit. Erdekes lenne ellenorzott modon, megfelelo eszkozokkel egyszer
megmerni.

> meg az is, hogy ki tud vezetni a hóban. annyi béna, jéggyárost nem
> látni a világon, mint itthon... nyomja mint az állat, fasza jeget
> csinál a pörgetéssel, ahelyett, hogy szépen nyugodtan csuszanás nélkül
> indulna.
Ezzel az a gond, hogy Te is tudod, en is tudom, de a 90%-a nem tudja, es meg
van gyozodve rola, hogy o tudja jol. Es nyomja a hatso kerek
meghajtasujanknak, dobja ki hatul a havat, sarat, es csapja oda autoja
segget a szomszed savba a masik oldalahoz. Ugyhogy ilyenkor tenyleg jobb a
tank.

Szia:

---------------------------------
Pasztor Laszlo
seasoft at hu.inter.net
---------------------------------




More information about the Elektro mailing list