Vizparologtatos klima

Hidvegi Jozsef jhidvegi at alarmix.net
Sat Jun 7 17:22:04 CEST 2003


Feladó: "pyxys1" <pyxys1 at westel900.net>

> na pont ilyen megfontolásból gondoltam indőnként a motorvízhűtőt
> nedvesíteni, mert mint leírtad, a víz párolgás közben nagyon sok hőt
> képes elszállítani. kevesebbet menne a ventillátor, nőne
> állóhelyzetben a hűtők (víz+klima) hatásfoka.
Jaaa, értem! Én azt hittem, hogy menet közben is gond van. Szóval csak a
dugózáskori ventijáratást akarod mérsékelni spriccekkel. A módszert - ha már ki
is próbáltad - persze, hogy lehet alkalmazni. De itt is vigyázz: feltétlenül
desztvizet használj, különben jól elvízkövesedik a hűtő kívülről.

(Magánvéleményem: nem azért nem hűt jobban a vetni, mint 90-95 fok, mert szarul
méretezték, és segítségre szorul, hanem mert ez a motor kívánatos üzemi
hőmérséklete, egyszerűen nem kell, nem jó tovább hűteni. Nem emléxem, milyen
autód van, de én csak a szoci autók esetében, azoknál is csak rossz beállításnál
hallottam, hogy elmegy a hőfok. A maiak normálisan vannak méretezve. Vagy csupán
dugókban, közel álló helyzetekben a venti járatását szeretnéd kiküszöbölni a víz
spriccelésekkel?)

Ja, közben a másik emilben:

>nekem, ezzel a típussal megtett kb 700e km azt a tapasztalatot hozza,
>hogy akkor optimális a hofok, ha a mutató 80fokot mutat. mellesleg nem
>extrém körülmények között men is mozdul innen a mutató, csak olyankor
>ha pl. egy 2órás dugóban araszoláskor megy fel 95ig. ha olyankor is
>vissza lehetne szorítani 80-ra, akkor az tök jó lenne.

Aha. Akkor lehet, hogy szét kellene nézni a hűtő házatáján, vmi gubanc van. Vagy
eltömődött már vízkővel :-), vagy egyszerűen csak tömve van szúnyog és egyéb
bogártetemmel. Ki kell mosni vmi nagynyomású spricnivel, és mindjárt meg fog
javulni a dolog. Azt az egyet roppant nehezen hiszem el, hogy ettől a klímától,
ami nálunk van, a termosztát vagy a venti által belőtt hőmérsékleten túl tud
menni ennyire a motor hőmérséklete. Vagyis nem az történik, hogy 90 foknál leáll
a venti, mert ha ez van, akkor a venti hőérzékelőjét kell megnézni, kicserélni,
(vagy ha a proci vezérli, akkor az ezzel összefüggő hőérzékelőt megnézni vagy a
programba valahogy belenyúlni).

Nem hiszem, hogy ezzel a tipussal nem lehet egy mondjuk 45 fokos hőségben +
dugóban is üzembiztonságban autózni.

hjozsi




More information about the Elektro mailing list