Vizparologtatos klima
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Sat Jun 7 18:59:25 CEST 2003
Szia Hidvegi,
Saturday, June 07, 2003, 5:22:04 PM, you wrote:
HJ> Jaaa, értem! Én azt hittem, hogy menet közben is gond van. Szóval csak a
HJ> dugózáskori ventijáratást akarod mérsékelni spriccekkel. A módszert - ha már ki
HJ> is próbáltad - persze, hogy lehet alkalmazni. De itt is vigyázz: feltétlenül
HJ> desztvizet használj, különben jól elvízkövesedik a hűtő kívülről.
persze, persze.
HJ> (Magánvéleményem: nem azért nem hűt jobban a vetni, mint 90-95 fok, mert szarul
HJ> méretezték, és segítségre szorul, hanem mert ez a motor kívánatos üzemi
HJ> hőmérséklete, egyszerűen nem kell, nem jó tovább hűteni.
hát nem tom, télleg nem olyan ha fölmegy 95 fölé. nem forr, meg
ilyenek, de... mégis. ott már nem olyan fürge, mittomén, csak érzés.
ha az ember annyi időt+km -t élt együtt az autójával, akkor megérzi
az ilyet.
HJ> Nem emléxem, milyen autód van,
alfa 164, alfa 155, de az utobbiban tök más minden.
HJ> de én csak a szoci autók esetében, azoknál is csak rossz beállításnál
HJ> hallottam, hogy elmegy a hőfok. A maiak normálisan vannak méretezve. Vagy csupán
HJ> dugókban, közel álló helyzetekben a venti járatását szeretnéd kiküszöbölni a víz
HJ> spriccelésekkel?)
a teljesen álló helyzetben történő pöcsölést. elmondani nem tudom,
hogy mennyire utálom azokat a masszív dugókat, amiket manapság meg
lehet élni bp-n.
HJ> Aha. Akkor lehet, hogy szét kellene nézni a hűtő házatáján, vmi gubanc van. Vagy
HJ> eltömődött már vízkővel :-), vagy egyszerűen csak tömve van szúnyog és egyéb
HJ> bogártetemmel.
a mai nap tanulsága pont ide vág! elmentem benzinkúthoz és a
gőzborotvával kimostam a radiátorokat. (ezt kb félévente megcsinálom,
de egy-egy hosszabb út után is) ezután szépen hazajöttem és elkezdtem
szétszerelni a hűtőket. a trükk abban van, hogy a klímahűtő a vízhűtő
elött van pár mm-re, és gondoltam megnézem, hogy mi van a kettő
között. a gőzborotva prímán kitakarította a bogarakat, de nem tom
melyik fának a izéje az a vatta szerű fehér "szőr", de a két hűtő
között szinte tele volt vele. és ezt nem vitte ki a gőzborotva.
kiszedtem, azóta nem megy fel 90fok fölé.
ajánlom mindenkinek, hogy ne csak elölről, hátulról , hanem a kettő
között is takarítsa ki. asszem a legtöbb autónál ilyen a radiátorok
elrendezése.
HJ> Ki kell mosni vmi nagynyomású spricnivel, és mindjárt meg fog
HJ> javulni a dolog. Azt az egyet roppant nehezen hiszem el, hogy ettől a klímától,
HJ> ami nálunk van, a termosztát vagy a venti által belőtt hőmérsékleten túl tud
HJ> menni ennyire a motor hőmérséklete. Vagyis nem az történik, hogy 90 foknál leáll
HJ> a venti, mert ha ez van, akkor a venti hőérzékelőjét kell megnézni, kicserélni,
HJ> (vagy ha a proci vezérli, akkor az ezzel összefüggő hőérzékelőt megnézni vagy a
HJ> programba valahogy belenyúlni).
HJ> Nem hiszem, hogy ezzel a tipussal nem lehet egy mondjuk 45 fokos hőségben +
HJ> dugóban is üzembiztonságban autózni.
mostmár minden tuti, de a spricnis játék tanulsága, hogy hihetettlen
mennyiségű hőt tud elvinni párolgáskor a víz. asszem, hogy a
subaruknál az intercoolert hűtik ilyen módszerrel.
--
Best regards,
pyxys1 mailto:pyxys1 at westel900.net
More information about the Elektro
mailing list