Szogkodolo
Trebitsch
trebi at algoritmic.hu
Wed Feb 19 12:06:43 CET 2003
A lendkerek fogait figyelo elektronika a kovetkezo fognal megtudja, mi
ujsag, es kozben is lehet interpolalni. Azaz nehany fokos
fotengely-elfordulas utan mar "kepben van". Ez pedig a mechanika
szempontjabol nem ido. A fotengely 12 ezres percenkenti fordulatszamnal
ugye masodpercenkent 200-at forog; azaz egy fordulat idotartama 5 millisec.
Ezalatt jon 30-60 impulzus a lendkerek fogaskoszorujatol... Ezen a hiban az
egvilagon semmi nem fog mulni, a fordulatszamvaltozast meg a
ropsulyos-vakuumos, mechanikus megoldasok is kielegito pontossaggal kovetik.
Ketszaz herzrol beszelunk... :)
Trebitsch
----- Original Message -----
From: "Fuzesi Arnold" <arno at freemail.hu>
To: <elektro at irisz.hu>
Sent: Tuesday, February 18, 2003 6:46 PM
Subject: Re: Szogkodolo
> Gazrugdosasnal uresben szerintem brutalisabb egy durva valtas.
> Iszonyatos modon megrangatja a motort az auto miutan a kuplungtarcsak
> osszezartak.
> Vagy gondoljunk csak arra mikor egyesben az ember elkezd ugralni a gazon.
> Nem is merek belegondolni, iszonyat miket levag ilyenkor az auto.
> (Csavarodik benne minden, majd mikor nyomatek megszunik visszarug )
> Gazrugdosas uresben ehhez kepest statikus mukodes.
> Ilyenkor pedig nagyon nem mindegy, az elektronika mennyi ido alatt
> hangolodik ra az uj fordulatszamra.
> Rengeteg ido elmegy vele.
> Most a versenyben gondolkodom, de kenyelem szempontjabol is fontos.
> Sokkal konnyebb szepen valtani, nem torpan meg a motor.
>
> Szerintem kopogaserzekelos autoknal csak korrekcio van.
> Ha koppan visszavesz es ennyi.
> Legalabb is a kommersz autoknal.
>
> Arnold
> ----- Original Message -----
> From: Agrizli <angyal at helka.iif.hu>
> To: <elektro at irisz.hu>
> Sent: Tuesday, February 18, 2003 4:28 PM
> Subject: Re: Szogkodolo
>
>
> > >sprickolassal - es ezert semmi gond nincs az interpolaciobol adodo
> hibaval.
> > Annyira gyorsan meg allo >helyzetben, uresben forgatva es a gazt
> brutalisan
> > rugdosva se tud valtozni a fordulatszam, hogy ez nehany fok >elteresnel
> > nagyobb hibat adjon, az meg bakfitty.
> >
> > Igen, kb ott a legnagyobb gyorsulas, amikor felporgeted uresben. A
nehany
> > fok elteres azert nem elhanyagolhato.
> > Vannak jobb otok, amiben kopogas erzekelo van es allandoan a legnagyobb
> > elogyujti megy. Azt ha kopog, visszavesz. (szabalyozas van es nem
> vezerles)
> >
> > > De ha nincs, akkor se egy nagy muveszet menetet furni az 1-2 centi
> vastag
> > aluminiumba...
> >
> > A motor kiszedeset en az utcan nem tudom megcsinalni. Szakember kiszedi
> > 10kFt felett. Es akkor ki is kell hozni a drotot. En szumm
anyagkoltseggel
> > alatta akarok maradni a 10 kFt-nak
> >
> > > gondolom a kollegakat eppen azert erdekli olyan pontosan a
> > szogpozocio-ido fuggveny,
> > Ez tenyleg erdekel, de errol almodni se merek.
> >
> > P.H. agrizli
> >
> >
> >
> >
>
>
>
>
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list