Szogkodolo

Fuzesi Arnold arno at freemail.hu
Wed Feb 19 12:50:28 CET 2003


Ha 30-60 jon, akkor nincs is gond.
De ha 4, akkor mar inkabb. Negyed fordulat alatt eleg sokat tud valtozni az
interpolaciohoz kepest -szerintem-
a fotengely sebessege.

Meg kellene merni...
Kivancsi lennek allando fordulaton (allando korido mellett) milyen a
gyorsulas-ido grafikonja a fotengelynek.

Mondjuk ennek csak ott van jelentosege, ahol az ember nagyon a hatarra
akarja pakolni a mukodest.
A gyujtast a leheto leghatrebb stb.

Arnold
----- Original Message -----
From: Trebitsch <trebi at algoritmic.hu>
To: <elektro at irisz.hu>
Sent: Wednesday, February 19, 2003 12:06 PM
Subject: Re: Szogkodolo


> A lendkerek fogait figyelo elektronika a kovetkezo fognal megtudja, mi
> ujsag, es kozben is lehet interpolalni. Azaz nehany fokos
> fotengely-elfordulas utan mar "kepben van". Ez pedig a mechanika
> szempontjabol nem ido. A  fotengely 12 ezres percenkenti fordulatszamnal
> ugye masodpercenkent 200-at forog; azaz egy fordulat idotartama 5
millisec.
> Ezalatt jon 30-60 impulzus a lendkerek fogaskoszorujatol... Ezen a hiban
az
> egvilagon semmi nem fog mulni, a fordulatszamvaltozast meg a
> ropsulyos-vakuumos, mechanikus megoldasok is kielegito pontossaggal
kovetik.
> Ketszaz herzrol beszelunk... :)
>
> Trebitsch
>
> ----- Original Message -----
> From: "Fuzesi Arnold" <arno at freemail.hu>
> To: <elektro at irisz.hu>
> Sent: Tuesday, February 18, 2003 6:46 PM
> Subject: Re: Szogkodolo
>
>
> > Gazrugdosasnal uresben szerintem brutalisabb egy durva valtas.
> > Iszonyatos modon megrangatja a motort az auto miutan a kuplungtarcsak
> > osszezartak.
> > Vagy gondoljunk csak arra mikor egyesben az ember elkezd ugralni a
gazon.
> > Nem is merek belegondolni, iszonyat miket levag ilyenkor az auto.
> > (Csavarodik benne minden, majd mikor nyomatek megszunik visszarug )
> > Gazrugdosas uresben ehhez kepest statikus mukodes.
> > Ilyenkor pedig nagyon nem mindegy, az elektronika mennyi ido alatt
> > hangolodik ra az uj fordulatszamra.
> > Rengeteg ido elmegy vele.
> > Most a versenyben gondolkodom, de kenyelem szempontjabol is fontos.
> > Sokkal konnyebb szepen valtani, nem torpan meg a motor.
> >
> > Szerintem kopogaserzekelos autoknal csak korrekcio van.
> > Ha koppan visszavesz es ennyi.
> > Legalabb is a kommersz autoknal.
> >
> > Arnold
> > ----- Original Message -----
> > From: Agrizli <angyal at helka.iif.hu>
> > To: <elektro at irisz.hu>
> > Sent: Tuesday, February 18, 2003 4:28 PM
> > Subject: Re: Szogkodolo
> >
> >
> > > >sprickolassal - es ezert semmi gond nincs az interpolaciobol adodo
> > hibaval.
> > > Annyira gyorsan meg allo >helyzetben, uresben forgatva es a gazt
> > brutalisan
> > > rugdosva se tud valtozni a fordulatszam, hogy ez nehany  fok
>elteresnel
> > > nagyobb hibat adjon, az meg bakfitty.
> > >
> > > Igen, kb ott a legnagyobb gyorsulas, amikor felporgeted uresben. A
> nehany
> > > fok elteres azert nem elhanyagolhato.
> > > Vannak jobb otok, amiben kopogas erzekelo van es allandoan a
legnagyobb
> > > elogyujti megy. Azt ha kopog, visszavesz. (szabalyozas van es nem
> > vezerles)
> > >
> > > > De ha nincs, akkor se egy nagy muveszet menetet furni az 1-2 centi
> > vastag
> > > aluminiumba...
> > >
> > > A motor kiszedeset en az utcan nem tudom megcsinalni. Szakember
kiszedi
> > > 10kFt felett. Es akkor ki is kell hozni a drotot. En szumm
> anyagkoltseggel
> > > alatta akarok maradni a 10 kFt-nak
> > >
> > > >  gondolom a kollegakat eppen azert erdekli olyan pontosan a
> > > szogpozocio-ido fuggveny,
> > > Ez tenyleg erdekel, de errol almodni se merek.
> > >
> > > P.H. agrizli
> > >
> > >
> > >
> > >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
>
>
>
>







More information about the Elektro mailing list