2 * 8A 250 V relé 16A 250V?

Megyeri Istvan istvan.megyeri at kurt.hu
Mon Jan 24 20:48:02 CET 2000


Hidvegi Jozsef wrote:

> >idopontokban nem teljesulnek az adatlapi feltetelek. Meg lehet nezni, hogy a
> >nem kispalyas gyartoknal a teljes gyari adatlapon megkulonboztetik a
> kapcsolasi
> >aramot es a mar bekapcsolt allapotban folyamatosan atviheto aramot. Ez az
> ertek
> >pl. CPCLARE eseten 1:2, 1:4 viszony. Vagy pl. FUJITSU FBR sorozatnal kapcs.
> ............................................

> Mert szerintem egy erintkezo altalaban tobbet tud bekapcsolasra,
> megszakitasra, mint termikusan, allando vezetesre.

Akkor bizonyara a pl. http://www.4remtech.net/ cimen elerheto CPCLARE katalogus
is hibas. Es teved a tobbi gyarto is, (RET katalogus is) vagy hazudik az egesz
vilag. Teljesen elbizonytalanodtam, en nem tudosa, csak hasznaloja vagyok ennek a
technikanak.

>
> Nem pont forditva vannak a fenti aranyok?
> Hogy vezetheti az erintkezo folyamatosan azt a 40A-t, ha be- vagy kikapcsolni
> keptelen, mert csak a felet tudja?
>

Senki nem mondta, hogy ebben az esetben neki kell be-kikapcsolni. Az a kapcsolasi
aram, nem a folyamatos. Nekem is volt mar ilyen aramkorom. A processzor a relen
keresztul kapcsolta a vaku tapjat, hogy kikapcsolva ne fogyasszon. De a muszer
xenon csovet a blocking oszcillator tranyojat kapuzva vezereltem. Nem megfelelo
rele eseten nekem gyartmanyban mar rendszeresen egett be rele, pedig a
kapcsolaskor csak az adatlap szerinti kapcsolasi aramot leptem tul (csak kellene
birnia alapon) es a folyamatos aramot nem. Nem erte meg, nehany honap mulva sok
volt a visszajovo keszulek. Persze igazad van, normal mezei felhasznalas eseten a
ket aram azonos, csak eggyel kell szamolni. Ilyenkor a folyamatos uzemben boven
van tartalek. De hat az adatlapok..... es a parhuzamos erintkezok, relek
.......En csak arra batorkodtam ramutatni, hogy az adatlapok azt sugalljak, hogy
a relere nezve a kapcsolas pillanata a kritikus, nem a bekapcsolt allapot
tartasa. Az erosaramu kapcsolasok tervezesi szempontjait nem ismerem, ezert a te
peldad elott meghajolok, ahhoz nem tudok hozzaszolni, biztos igazad van. De
szerintem a motorkapcsolo aramkornek a motort kell vedeni, nem a relet. Mint
irod:
..............."Pl az erosaramu gyakorlatban vannak ugye a motorinditasi
jelensegek, amikor a
magneskapcsolonak termikusan a motor uzemi aramat kell kibirnia, de
bekapcsolaskor annak a 6-szorosat is (AC3) borzaszto sokszor, de kikapcsolni
is nagyobbat kell birnia, hisz a tularamvedelem is a magneskapcsolot zargatja
(pl  ha nem indul a motor, es a hovedo szerkezet az inditoaramon (ugyanaz a
6-szoros) oldja le a magneskapcsolot.
Hogy is van ez?".............
Nem latom az ellentmondast, sehol nem emlited, hogy az altalad felhozott
motorkapcsolo rele erintkezoi fizikailag nem birjak a kapcsolasi aramnal nagyobb
erteket. Vagy az van az adatlapon? Akkor tenyleg kaosz van. DE a motor
mukodesebol kovetkezik, hogy indulaskor igen nagy arammal indul, majd
felporgeskor beall a normal uzemi, alacsonyabb aram. Ha nem, akkor tulterheles,
szorulas, menetzarlat, stb. stb. van, tehat a motorvedo kapcsolasnak ki kell
kapcsolni a motort, meg ha birna is a kapcsolasi aramnal nagyobb erteket a rele
erintkezoje. Nyilvan a kesz motorvedo egysegre mint "fekete dobozra" kivulrol
csak a felhasznalo altal lathato parametereit adjak meg, a benne levo erintkezo
parametereit nem, hiszen a felhasznalot ez onmagaban nem erdekli, kihasznalni nem
tudja. Ez csak az en gondolatmenetem, lehet, hogy tevedek, akkor javits ki.





>
> hjozsi

--
Megyeri Istvan
KURT Computer






More information about the Elektro mailing list