[elektro] Macbook air akksi
hobilobi at gmail.com
hobilobi at gmail.com
Sun Jan 31 12:28:19 CET 2021
2021.01.31. 9:28 keltezéssel, Gábor Auth írta:
> Hi,
>
> On Sat, Jan 30, 2021 at 8:42 PM hobilobi at gmail.com <hobilobi at gmail.com>
> wrote:
>
>> 2021.01.28. 15:26 keltezéssel, Jozef Gabulya írta:
>>> az auto 1 ev utan letilt ha nem visszed szervizbe es azt sem irjak sehol
>> Biztosan van ilyen autó is, de nem hinném, hogy ez sehol ne lenne
>> leírva, és megállna az út közepén, mondjuk éppen előzés közben.
>> Mivel most nem fogom számtalan autó használati utasítását végigolvasni,
>> hogy esetleg cáfolhassalak, így részemről ezt befejeztem.
>>
> Rokonok jártak úgy egy bérelt terepjáróval Izlandon, hogy a semmi közepén
> kiégett az egyik tompított és a kocsi nem indult, kiírt valamit izlandi
> nyelven a középkonzolra, meg villogott a stop. A kézikönyv benne volt, volt
> szerencsére angol szekció, megtalálták, hogy ha nem cserélik ki, akkor
> ilyenkor határozottan jelezni kell, hogy megértették a kockázatot és minden
> ebből eredő kárért ők felelnek.
>
> El tudom képzelni, hogy hasonló a helyzet a kötelező szerviz esetén is,
> hogy alapból letilt, nyilván nem előzés közben, de ha vállalod a
> felelősséget, akkor indulni fog így is.
>
> Ennél egy fokkal problémásabb a John Deere, ahol ez alkatrész szinten megy,
> hiába lenne meg minden szerszáma a farmernek a javításra, nem tudja
> javítani, mert nem fog indulni a gépe, ki kell hívnia a John Deere szervizt
> szinte mindenhez, nem tud olyat mondani, hogy érti, de leszarja.
>
Ezek a dolgok érthetők, ha komoly élet vagy vagyonbiztonsági kockázata
van a hibának,
de teljes baromság az elhasznált tintagyűjtő filc megtelése, meg a
statisztika szerint kiürült tinta/toner tartály esetén.
Az biztos, hogy nálam komoly súllyal esik latba egy vásárláskor, hogy a
terméknek vannak-e ilyen kedves tulajdonságai.
Aztán ha elég sok ilyen elvetemült ember van (mint én), akkor talán
előbb-utóbb rájönnek a gyártók, hogy nem kell ennyire túlzásba vinni a
márkavédelmüket.
Hasonló ez mint egyes autók márkaszervízhez kötött garanciája. Ha
másképp nem megy, akkor törvényi erővel kell kényszeríteni a gyártókat
az ilyen gyakorlat megszüntetésére. Ez persze lassú folyamat, de ha
senki sem emel szót a dolog ellen, akkor a végén már a vízcsapba és
beépítenek valamit, hogy már átfolyt rajta 100m3 víz, többet nem lehet
kinyitni, cserélni kell!
Szóval rajtunk is múlik, hogy mit engedünk meg a sok hülye gyártónak.
István
More information about the Elektro
mailing list