[elektro] Macbook air akksi
hobilobi at gmail.com
hobilobi at gmail.com
Sat Jan 30 20:42:05 CET 2021
2021.01.28. 15:26 keltezéssel, Jozef Gabulya írta:
>> Ez olyan mintha a kocsikra azt mondanák, hogy 5 év az élettartam
> az auto 1 ev utan letilt ha nem visszed szervizbe es azt sem irjak sehol
Biztosan van ilyen autó is, de nem hinném, hogy ez sehol ne lenne
leírva, és megállna az út közepén, mondjuk éppen előzés közben.
Mivel most nem fogom számtalan autó használati utasítását végigolvasni,
hogy esetleg cáfolhassalak, így részemről ezt befejeztem.
> en nem ertem megveszek egy auto 50.000 euroert es ha nem viszem
> szervizbe minden evbe csak egy darab vas lesz mert nem indul csak a
> szerviz villog
>
> kibaszas a vilag
>
> Jozsi
>
>
>
> On Thu, Jan 28, 2021 at 1:18 PM hobilobi at gmail.com <hobilobi at gmail.com> wrote:
>>
>> 2021.01.26. 21:18 keltezéssel, Jozef Gabulya írta:
>>> a 300 altalaban 1000 ciklusnál tilt vagy ha valami történik az
>>> akkumulátorral pl rovidzarlat
>>>
>>> es minden gyarto ki is irja az oldalara
>>> mint pl az apple is
>>> https://www.apple.com/batteries/service-and-recycling/
>> Itt egy kukkot se írnak a letiltásról, csak arról, hogy mit értenek
>> élettartam alatt, és mire vonatkozik a garancia.
>>
>>
>>> https://support.hp.com/us-en/document/c05843717
>> Itt úgyszintén.
>>
>>> vagy az asus
>>>
>>> https://www.asus.com/me-en/support/article/604/
>>> asusnal szep grafikon is van miert 300 vagy 1000 vagy legrosszabb esetben 150
>> Itt se írnak letiltásról.
>>
>>
>>> es azert x cyklus mert az x ciklus +20% alatt meg nem robbant vagy
>>> gyult fel a teszteles alkalmava
>>>
>> Egyik linken sincs említve, hogy ezután letilt.
>> Ez olyan mintha a kocsikra azt mondanák, hogy 5 év az élettartama, mert
>> ennyi idő után már a fogyasztása 20%-al nőni fog.
>> És azt az időt tekintik garancia időnek.
>> Azt pedig elfelejtenék odaírni, hogy ezután már el se indul az autó.
>>
>> István
>>
>>
>>> Jozsi
>>>
>>> On Tue, Jan 26, 2021 at 8:51 PM hobilobi at gmail.com <hobilobi at gmail.com> wrote:
>>>> Ok. De mindennek mi köze van a 300 ciklushoz?
>>>>
>>>> Vagy előre tudott, hogy éppen ekkor másznak szét a cellák? :-)
>>>> A tiltás ellen nincs kifogásom, ha azt is megmondja, hogy miért tilt. Ma
>>>> már ez semmibe sem kerülne, hogy lekommunikálja az eszközzel, amibe be
>>>> van építve. Ráadásul ez azért nem egyik pillanatról a másikra következik
>>>> be, tehát előre jelezhetné, hogy X probléma van, és rövidesen kénytelen
>>>> lesz letiltani. De hogy ezt előre beállítva 300 ciklus után teszi, az
>>>> semmivel sem magyarázható. Illetve egy magyarázat van: CSAK!
>>>>
>>>> István
>>>>
>>>>
>>>> 2021.01.25. 20:39 keltezéssel, umnyo írta:
>>>>> A telefonod "egy cellás", nincs több cella sorba kötve, míg viszont egy laptopban igen. Ahogy öregednek a cellák, elmásznak egymástól töltőttségben - de ami még rosszabb - belső ellenállásban is! Így egyre kevésbé fogod tudni felhozni egy szintre a cellákat, valamelyik előbb éri el a felső max feszt vagy éppen a kisütőtt alsó fesz határt - úgy hogy a többi cella még tök jó is akár. Azaz egy rossz cella fogja meghatározni a pack használhatóságát több sorba kötött cella esetén. Persze vannak ma már aktív balanszerek meg mindenféle kütyük, de ezek sem csodaszerek.
>>>>> Attila
>>>>> "hobilobi at gmail.com" <hobilobi at gmail.com> írta:
>>>>>> Értem :-). És 300 ciklus elött nem gyulladhat fel, csak 300 után,
>>>>>> mondjuk a 310.-nél.
>>>>>> Ez szerintem elég erőltetett magyarázat. Ha ez valóban így lenne, akkor
>>>>>> minden akku (vagyis gyártó) így
>>>>>> viselkedne. A telefonom már több mint 5 éves, és biztosan jócskán túl
>>>>>> van a 300. cikluson, és köszöni jól van.
>>>>>> Nem hinném, hogy a felgyulladásnak ne lenne valami előjele (pl. gyors
>>>>>> hőfok emelkedés, feszültségben valami anomália, stb.) amit érzékelhetne
>>>>>> az elektronika, és elég lenne akkor letiltani.
>>>>>> Szóval nem vagyok meggyőzve:-(.
>>>>>> Evvel az erővel nem volna szabad a benzinkútnál tankolni, hanem
>>>>>> légmentesen zárt tartályt kellene robotnak cserélnie, mert előfordult
>>>>>> már, hogy kigyulladt a kút.
>>>>>>
>>>>>> István
>>>>>>
>>>>>> 2021.01.25. 0:03 keltezéssel, Jozef Gabulya írta:
>>>>>>> hello
>>>>>>>
>>>>>>> itt az a probléma hogy felgyulladhat a Li-ion akku
>>>>>>> ezert inkabb elektronika letilt mindentol es ezert is mukodik csak
>>>>>>> fele annyit mint lehetne
>>>>>>> mert ha felgyul a haz akkor a gyarto lenne a hibas
>>>>>>>
>>>>>>> Jozsi
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> On Sun, Jan 24, 2021 at 11:19 PM hobilobi at gmail.com <hobilobi at gmail.com> wrote:
>>>>>>>> Ez azért elég undorító dolog. Nyilván nem ment totál kukára az akksi,
>>>>>>>> max. csökkent a kapacitása, de had döntsem már én el azt, hogy mikor
>>>>>>>> cserélem ki.
>>>>>>>> Ideje lenne már jól megbüntetni az ilyen cégeket. Még akkor is mocsokság
>>>>>>>> ez, ha egyértelműen leírják, de anélkül meg a fogyasztó becsapása.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Az biztos, hogy olyan terméket nem veszek amiről ilyet megtudok.
>>>>>>>>
>>>>>>>> István
>>>>>>>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list