[elektro] Fwd: OFF: Autógumi
hobilobi at gmail.com
hobilobi at gmail.com
Fri May 22 00:56:58 CEST 2020
2020.05.20. 21:21 keltezéssel, Mihály Nagy írta:
> Ha ábrázolunk egy autót felülnézetben, ami ha halad, a tömegközpontjába
> rajzolhatunk egy erővektort, ami előre mutat.
> Fékezéskor a kerekeken ezzel ellentétes erők ébrednek, ezeket is
> berajzolhatjuk.
> Ha a hátsó kerekek blokkolnak, tehát ott megszűnik a fékerő,
Csak a pontosság kedvéért: a blokkoló keréken nem szűnik meg a fékerő,
csak jelentősen csökken. Az oldalvezető ereje szűnik meg, vagyis könnyen
kipördülhet a kocsi. A többi stimmel.
> marad az előre
> mutató
> erő és az első kerekek erőinek eredője ezzel szemben.
> Amint nem esik egy vonalba ez a két erő, egy erőkaron forgatónyomaték
> keletkezik,
> ami elfordítja az autót és ez önmagát erősítő folyamat.
> Amit fékerőelosztónak hívnak, ezt a célt szolgálja, hogy a hátsó kerekek
> semmiképpen ne álljanak meg fékezéskor és nyilván a jobb gumik is
> ezért előnyösebbek hátul.
>
> Nagy Mihály
>
>
> ztibi <ztibi2 at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2020. máj. 20., Sze, 14:30):
>
>> Hi
>>
>> Én úgy tudom, azzal úgy, nem is ajánlatos aszfalton menni, csak hóban,
>> latyakban, meg árokból kimászáskor, ja és persze terepen.
>>
>> Idézet (Imre Kormos <imre.kormos at gmail.com>):>>
>>
>>> Akkor sem nagyon. Fix-re zárt 4x4 esetén mindenképp nyírni fogja a
>>> futóművet, nem tudsz annyira egyenesen menni, hogy ne így legyen.
>>> Ki
>>>
>> --
>> Ztibi
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
>
More information about the Elektro
mailing list