[elektro] Diesel kérdés

elektroslista at gmail.com elektroslista at gmail.com
Sun Sep 22 16:05:56 CEST 2019


Kissé megkésve: jó étvágyat :)
> Szia,

> Nem tul jo otlet hosszutavon kicsit hasznalni, mert jobban tulterhelodik,
> gorbulnek a lemezek. Az inditoaram a lenyeg. Ha megnezed hogy mit bir egy
> 55os es mit egy 100as, lesz kulonbseg ;)

> A tobbire igy ebed elott nincs otletem, igaz valoszinuleg azutan sem lesz :D

> Steve

> <elektroslista at gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. szept. 22., Vas 10:52):

>> Sziasztok!

>> Fiam pár hónapja vett egy öreg turbós nagy diesel kocsit. Haldoklott a
>> 100A/órás akkuja, a napokban jobb híján hirtelenjében bele tettük az egyik
>> éppen
>> nem használt benzinesünk 55A/órás, szintén koros akkuját. Az eredmény:
>> ezzel az akkuval biztonsággal beindul a kocsi, de (pl. reggel) hideg
>> motornál önindítózáskor az akku gyorsan pörgeti a motort, viszont meleg
>> motornál indítózáskor csak lassan forgatja -azért beindul így is.
>> Kérdésem: lehetséges, hogy melegen sokkal nehezebb átforgatnia az
>> önindítónak a motort, mert nagyobb pl. a kompresszió, vagy rögtön terheli az
>> olajnyomás, stb.? Más is tapasztalt ilyet? Nem hiszem, hogy az akku
>> okozná? Természetesen kap majd új 100A/órás akkut, csak kíváncsi lennék a
>> véleményetekre. Nekem hosszú távon mindig benzines kocsim volt, ott még
>> soha nem tapasztaltam ilyet.

>> Másik kérdés: Beindításkor általában "dob" egy  fekete füstpamacsot, utána
>> már szemre normálisan pufog. Általában mi okozza?

>> Feri





>> --
>> Üdvözlettel,
>>  Elektroslista                          mailto:elektroslista at gmail.com
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



-- 
Üdvözlettel,
 Elektroslista                            mailto:elektroslista at gmail.com


More information about the Elektro mailing list