[elektro] Nissan Almera hiba
elektroslista at gmail.com
elektroslista at gmail.com
Sat Jul 13 10:31:12 CEST 2019
> 2019.07.12. 21:46 keltezéssel, elektroslista at gmail.com írta:
>> Ez már több éves annál, 1997-es NISSAN ALMERA 1.4 LX. F.
> Csak kettővel. 97 és 99 között gyártották a N15-öt. Az enyém 99-es
> gyártás, bár 2000-ben vettem. 1.4 GX P8. Csontra szinte ugyanaz, mint az
> N14.
> A motorjaikat egyébként (ha mást nem is) dicsérik. Igaz az enyém éppen
> hogy be van járatva. :) 140 000 km.
> Üdv.:
> Anonymus
Ebben 110 000 km.-rel több van, de nagyon egyben van a motorja. Nem füstöl,
nem ereszti a tömítéseknél az olajat, a légszűrőház belül nem mocskos, pedig
látszik nem volt karbantartva régen, a légszűrő is már rég cserére szorul.
A belseje, kárpitja rendben, egyedül az zavaró, hogy az ajtókárpitok berezonálnak
alapjáratban. Ez úgy tudom, hogy típusbetegség. Kipufogórendszer rendben, nincs
szétrohadva.
Ami meglepően megviselt benne az az utas és a motortérben levő 1-1 db. biztosítékház. Több
biztosítéknál a foglalat szétégve, a műanyag megolvadva. Mint említettem, a motortéri
erősen oxidos, tegnap találtam benne egy a foglalatról lerohadt vezetéket is, pedig mint
előzőleg írtam, az nem is volt használva, mivel a klímáé lett volna ha lenne a járgányban.
Talán mivel közvetlen az akku mellett van, a párolgó akkusav...?
Sajnos a kaszni alulról pár helyen közepesen korrodált, állítólag egy időben a kocsi
sokáig állt használaton kívül a szabad ég alatt és az megviselte. Bár ez már a
85 LE-s változat, meglepően fapados, nincs benne szervokormány és ABS.
Az ABS hiánya engem nem zavar (legalább én döntöm el, hogyan fékezek), de a kormány szervo
nélküli tekergetése pl. leparkolásnál nagyon strapás.
Egy hibája van még, ha legalább fél napja nem ment, az első beindításakor 1-2 másodpercig
ronda morgó a motor hangja, mintha nem megfelelően kapna olajat. Tippelek rá, hogy olaj+ légszűrő csere
talán megoldaná (mióta itt van, az olaj csak utántöltve lett). Mielőtt bárki megszólna, pl. az olajcsere
halogatása miatt, nem az enyém, fiam kocsija, nagyon olcsón, fél éve csak azért vette mert a Fordjának a
karosszériafelújítása elhúzódott és addig is kellett valamivel járnia, hordani a gyerekeket óvodába, iskolába.
Másod (azóta már harmad) kocsiként alig van már használva, ezután is csak éppen a legszükségesebb lesz költve rá,
amíg komolyabb kiadás, már nem reális időráfordítás igénye vele kapcsolatban nem merülne fel, akkor a nálunk szokott módon
először nyugdíjba a kert végébe, majd hosszas halogatás után fájó szívvel a "temetőbe megy".
Feri
More information about the Elektro
mailing list