[elektro] Nissan Almera hiba

istvanedamik at gmail.com istvanedamik at gmail.com
Sat Jul 13 09:01:08 CEST 2019


Köszönöm a segítséget mindenkinek, mint említettem legalul, megoldódott, a légtömegmérőt kellett "tisztába tenni".

Feri


> nem néztem utána de van benne pillangó szelep?
> elvileg lennie kellene ha benyás, ha ki van kopva a tengely akkor plusz 
> levegő kerül a rendszerbe a kevés üzemanyaghoz és ettől torpanhat...

> és ahogy a többiek írták, gyertya, légmennyiség mérő....


> 2019. 07. 12. 21:46 keltezéssel, elektroslista at gmail.com írta:
>>>>> Sziasztok!
>>>>> Fiam öreg Nissan Almera N15-öse (1,4 benzines) gázadásra el kezdett csúnyán rángatni,
>>>>> főleg indulásnál, alacsony fordulaton. Ha a gázpedállal óvatosan keresem a megfelelő pozíciót,
>>>>> akkor sikerül lassú, rángatásmentes gyorsulásra bírnom. A légtömegmérőre gyanakodom, de odáig még
>>>>> nem jutottam el, mert -mivel a motortérben levő biztosítékház elég megviselt(a biztiknél égett, oxidos), és a bal első lámpa
>>>>> is nem égett(ott is oxidos volt a biztifoglalat), lekaptam a biztosítékház alsó borítását és kiderült, hogy az "A/C COMP" 7,5A-es biztosíték foglalatán belül
>>>>> le van rohadva a vezeték. Mit jelent ez a A/C COMP"?

>>>> Lehet, hogy a klíma kuplungja.  (van egy nyomáskapcsoló a
>>>> klímavezetékben, ha egy érték alatt van, nem is kapcsol.

>>>>>    Egyúttal keresek szervizkönyvet, egyéb leírást ehhez a típushoz.

>>>> Nekem a gyári van meg, de be nem szkennelem. :) Sok okosság nincs benne.
>>>> Egyszer akartam én a pollenszűrőt kicserélni, akkor volt a kezemben.
>>>> Nekem is ez a járgány van, igaz közel 20 éves.

>>>> Üdv.:
>>>> Anonymus

>> Ez már több éves annál, 1997-es NISSAN ALMERA 1.4 LX.

>> F.

>>>>>    SZia
>>>>> bocsi az amatőr kérdésért!
>>>>>> gyertya mikor lett bent cserélve?

>>> Nem tudom :)

>>> F.

>> Alakul a járgány! Az említett "A/C COMP" feliratú biztosítékfoglalatot megbuheráltam, de kiderült, hogy az elmenő vezeték ellenállása végtelen,
>> tehát valószínűleg mégis a klímának volt fenntartva - ha lenne. Hogy miért volt mégis benne biztosíték? Rejtély. A kocsi nem rég került a fiamhoz,
>> nő tulaj volt, tőle hiába is kérdeznénk bármit. Visszatértem a rángatás másik okozójaként gyanított légtömegmérőhöz. Sikerült megtalálni a helyét,
>> mocskos volt rendesen, kiszereltem, lepucoltam a két pici szenzort, olyan harapós paripa lett a Nissanból, hogy ejha! A probléma csak az, hogy
>> tapasztalatom szerint ez az elmocskolódás okozta hiba fokozatosan szokott bekövetkezni, itt meg egyik beindítástól a másikra. Talán egy magyarázat
>> van, hogy mint az előbb fiam elmondta, a meghibásodás előtt hosszan ment alapjáratban a kocsi, lámpa, rádió, egyéb terheléssel és közben tök lemerült az
>> akku (ez egy másik javítandó probléma) és a végén némi nyűglődés után a motor le is állt. Talán akkor mocskolódott be katasztrofálisan a két szenzor,
>> mivel kicsi volt az akkufesz hogy fölizzítsa, és ezáltal leégesse a rárakodott szennyet.
>> Ez a töltéshiba alacsony fordulaton lesz a következő javítandó. Mikor a kocsi (pöccre) beindul, ketyeg rendesen alapjáraton, nincs töltés és mivel a
>> töltésellenőrző (akku szimbólum jel) lámpa valamiért nem ég (égő ki van égve, vagy más okból)ez föl sem tűnik. Az első gázfröccsre megindul a töltés és
>> utána már végig rendesen tölt a motor leállításáig. A gond akkor van mikor csak be van indítva a kocsi, gázadás nincs, csak jár alapjáratban hosszan, plusz
>> egyéb terhelések lámpa, ablakfűtés, idővel motor hűtőventilátora, hamar leszívják töltés nélkül az akkut.
>>    Gondolkoztam rajta, lehet, hogy nem kap a gyújtás ráadásának pillanatától a generátor gerjesztőtekercse feszültséget és emiatt nincs először alacsony
>> fordulaton töltés, aztán ha megnyomjuk a gázt, a gázfröccsre felgerjeszti magát és utána már tölt a leállításáig? Ehhez meg kellene
>> találnom holnap a gerjesztőfesz biztosítékát, gondolom van neki, hátha nem érintkezik, vagy más gond van vele.
>> Szénkefehiba? - szerintem akkor sehogy sem gerjesztene a tekercs. Most éppen leírást keresek holnapra, hogy hogyan lehet kikapni (ha szükséges) égőcseréhez a műszerfalat,
>> mert az is elég furmányosnak tűnik.

>> Közben találtam egy videót, bár a miénkben nincs fordulatszámmérő, de gondolom egyforma a többi rész, nem is furmányos, csak nem vettem észre a csavarok helyét:
>> https://racingbazar.hu/jokerdes/nissan_almera_muszerfal_kiszerelese


>> Feri
>>   



> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



-- 
Üdvözlettel,
 Istvanedamik                            mailto:istvanedamik at gmail.com


More information about the Elektro mailing list