[elektro] Akkus ütvefúró - volt: Vezetekes csavarbehajto
Karcsi&Eniko
karcsiek at gmail.com
Thu Oct 4 12:36:04 CEST 2018
En gumistol kerdeztem, mikor megvettem a Lidl-bol a 310Nm-es Parkside
levegos kulcsot, mert nem vette le az anyat. Azt mondta, ne is kinozzam,
altalaban nem eleg, ok csak 700Nm felettit hasznalnak. Az anyat en huztam
meg erzesbol, kezzel az autohoz kapott gyari kerekkulcsal, semmifele
hosszabbitas nelkul, pont azert hogy utkozben ha kell, tudjam cserelni. A
havereknek sem sikerult a Parkside-al a muvelet, ok visszavittek.En
megtartottam mert hasznos olyan esetekben mikor nem tudok masik felol
ellentartani a csavarnak (motor lengescsillapito pl.).
Udv., Karcsi.
Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> ezt írta (időpont: 2018. okt. 4., Cs, 13:26):
> Világos.
> De azt azért nehezen hiszem, hogy egy 100-140 Nm-rel (azaz szabályosan)
> meghúzott kerékanyát megoldani 700Nm-től "felfele" kell gondolkodni.
> Igaz, én is találkoztam már jól berágódott kerékcsavarral, de azért azt
> is meg tudtam oldani, pedig nem vagyok egy feketelaci.
> Ha meg nagyon reménytelen az a kerékcsavar, akkor a szakik is más
> módszerekkel szokták megindítani (ütögetés, stb.).
> Azt hiszem, a 700Nm inkább azért hangzott el, mert (és ezt elismerem),
> akinek gumis a szakmája, annak tényleg bika szerszám kell, hiszen
> vihetnek hozzá "komolyabb" kerekeket is.
>
> Károly
>
> FuzArn wrote:
> > Meghuzasi az elegge mas....... :)
> >
> > A.
> >
> >> On 2018. Oct 4., at 12:17, Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> wrote:
> >>
> >> Hmmm???
> >>
> >> Azt hittem, rosszul emlékszem, de most utána gugliztam, és jól
> emlékeztem: 90-140Nm közt vannak jellemzően az autók
> kerékanyáinak/csavarjainak meghúzási nyomatékai. Egy-két kisteherautóé van
> 180 körül.
> >> Az persze más kérdés, hogy Józsi bá' meghúzza bicepszből 700Nm-rel,
> mert úgy szokta meg. :)
> >> Az megint más kérdés, hogy melyik kerékanya/csavar éli túl Józsi bá'
> ténykedését.
> >>
> >> Károly
> >>
> >> Karcsi&Eniko wrote:
> >>> Szia,
> >>> kerekanyat levenni 700Nm-tol felfele kell gondolkozni, az olcsok
> papiron
> >>> tudnak max. 300-at.
> >>> A Milwaukee-nek van 1000Nm feletti, brushless motorral, de aranyarban,
> nem
> >>> eri meg barkacs/hazi celra.
> >>> Udv., Karcsi
> >>> Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> ezt írta (időpont: 2018. okt. 4., Cs,
> 11:24):
> >>>> Említettétek a szálban, hogy használtok akkus ütvefúrót.
> >>>>
> >>>> Kinéztem ezt:
> >>>>
> >>>>
> https://www.lidl.de/de/parkside-akku-drehschlagschrauber-pdssa-20-li-a1-ohne-akku/p280103
> >>>>
> >>>> Egy dolog azonban szöget ütött a fejembe! Ennek is csak 1/4"-os a
> >>>> hatszögletű szerszámbefogója, amit én túl kicsinek tartok a (max.)
> >>>> 180Nm-es nyomatékhoz.
> >>>>
> >>>> Hogy van ez? Akkor egyáltalán mire használható? Gondolom, kocsi
> >>>> kerékanyához nem. :))) (Szmájlit írtam ugyan, de ha a max. nyomatékot
> >>>> nézzük, akkor akár ahhoz is használható lenne.)
> >>>>
> >>>> Kérlek, hogy akinek van ilyenje (nem konkrétan ez a típus), ossza már
> >>>> meg velem a ketyere használhatóságát! Mire használja, milyen
> >>>> szerelésekhez, milyen csavarokhoz?
> >>>>
> >>>> Köszi előre is:
> >>>> Károly
> >>>>
> >>>> -----------------------------------------
> >>>> elektro[-flame|-etc]
> >>> -----------------------------------------
> >>> elektro[-flame|-etc]
> >>
> >> -----------------------------------------
> >> elektro[-flame|-etc]
> >
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
> >
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list