[elektro] High side driver
FuzArn
fuzarn at gmail.com
Fri Nov 30 12:03:40 CET 2018
Az tok mas, az azert van h megvedje a uC portot ha valami kobor fesz arra jar, az egy jelvezetek. Mi most egesz masrol beszelunk, a teljesitmeny korrol, es az ottani anomaliakrol.
Egyebkent az adatlap a vegen a DZ2-rol es a tapvesztesrol ugyan beszel, de pont hulyeseget ir.
“8.5.1 Loss of Battery and Loss of Load
The loss of connection to battery or to the load has no influence on device robustness when load and wire harness are purely resistive. In case of driving an inductive load, the energy stored in the inductance must be handled. High Current PROFETTM 12V devices can handle the inductivity of the wire harness up to 10 μH with
Ilim nom. In case of applications where currents and/or the aforementioned inductivity are exceeded, an external suppressor diode (like diode DZ2 shown in Chapter 10) is recommended to handle the energy and to provide a well-defined path to the load current.”
Ha egyiranyu szupresszor, akkor a forditott tap toleranciat bukja az ember. Ami eloiras.
Ha ketiranyu, akkor meg azert nem teljesiti az autoipari szabvanyokat, mert -16V-ot ha tegyuk fel bir is az alkatresz, +16V-ot meg boven kaphat egy autoelektronika. 24V-ig mukodnie kell es vmi 42V-ot kell kibirnia.
Vagy akkor aszimetrikus szupressor kell.
Téboly...
A.
> On 2018. Nov 30., at 11:29, Skandar Graun <sgraun at gmail.com> wrote:
>
> A kék négyzetben a baloldali dióda, ami az áramfigyelésre megy. A felette
> levő szöveg is ezt magyarázza, pont kiemeli az induktív probléma kezelését.
>
> FuzArn <fuzarn at gmail.com> ezt írta (időpont: 2018. nov. 30., P, 11:12):
>
>> D22 bipolaris kell legyen. Maskepp a forditott tapra kinyitna ami autoban
>> nem palya. (Amugy most latom h DZ2 nem D22, de ertjuk egymast az a lenyeg
>> :)
>>
>>
>> https://www.infineon.com/dgdl/Infineon-BTS7004-1EPP-DS-v01_00-EN.pdf?fileId=5546d4626102d35a016147550a725555
>>
>> Amit en lattam rajzot ott bipolariskent is nez ki. Ebben itt fenn.
>>
>> Hol latod zenerkent?
>>
>> A.
>>
>>> On 2018. Nov 30., at 11:06, Skandar Graun <sgraun at gmail.com> wrote:
>>>
>>> D22 miért is nem fogja meg a Vs-en levő negatív túlfeszt? Annak nem
>>> mindegy, honnan jön a túlfesz?
>>> A Vs védődiódája zener a rajz szerint, a pozitív túlfeszre kinyit a
>>> letörési feszültségén, negatív feszre meg kinyit 0,6V-on.
>>> Nem a két szembekötött dióda, hanem az áramérzékelő diódája.
>>> Szerintem.
>>>
>>> FuzArn <fuzarn at gmail.com> ezt írta (időpont: 2018. nov. 30., P, 9:56):
>>>
>>>> D22-nek nincs koze az induktiv visszarugashoz. Az a tulfeszt hivatott
>>>> megfogni ami a tapbol jon.
>>>>
>>>> Induktiv visszarugas alapesetben szepen kenyelmesen tavozik az akku-ba.
>> A
>>>> mosfet vedodiodan at. Mas alkatresz nem jatszik benne szerepet. Miutan
>>>> elerte a kimeneten a negativ fesz az akkufesz+mosfet dioda letoresi
>> feszt.
>>>> -47V-ot kb.
>>>>
>>>> Cvs kondi segit be max.
>>>>
>>>> 22. oldalon a pozitiv tulfeszt limitalja csak a VS vedodiodaja.
>>>> Negativra haszontalan mert minusz soktiz V-on kapcsol be, ott mar reg
>>>> halott az IC.
>>>> Viszont azert bipolaris a VSclamp supressor h birja a forditott
>>>> polaritast. (Ami nem azonos a negativ kimeneten visszarugott fesszel,
>>>> megszakadt tapvezetek esettel)
>>>>
>>>> Negativ visszarugott feszre a mosfet diodajat emliti, hogy VDSclamp-ban
>>>> limital, ami nem is kerdes. Csak epp semmit nem er, mert ha megszunik a
>> tap
>>>> akkor pont emiatt fogja azonnal tonkretenni magat az IC.
>>>>
>>>> A.
>>>>
>>>>> On 2018. Nov 30., at 9:27, Skandar Graun <sgraun at gmail.com> wrote:
>>>>>
>>>>> A 23-ik oldalon számolja az induktív visszarúgás energiamennyiségét.
>>>>> Szerintem a D22 energiaelnyelő képességét afelé kell méretezni, mert
>>>> arról
>>>>> sehol nincs szó, hogy mekkorát kell betenni.
>>>>> A 22-ik oldalon pedig ott a Vs védődidódája, ami ezt a negatív
>> túllövést
>>>>> levezeti a GND-be.
>>>>>
>>>>> Szerintem.
>>>>>
>>>>> Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> ezt írta (időpont: 2018. nov. 30., P,
>>>> 9:19):
>>>>>
>>>>>> Bocs, ha hülye a kérdésem: nem lehetne írni az Infineonnak? Nincs
>> valami
>>>>>> ilyen "elvi" szerviz szolgáltatásuk?
>>>>>>
>>>>>> Károly
>>>>>>
>>>>>> FuzArn wrote:
>>>>>>> Kimeneten induktiv terheles. Megkapja a 12V-ot miutan bekapcsol a
>> cucc.
>>>>>>> Biztositek ekozben kiolvad, vagy egyszeruen csak megszunik a tap mert
>>>>>> lehuzza a szaki.
>>>>>>>
>>>>>>> Induktiv terhelesen a fesz ekkor a kimeneten ismert okok miatt
>>>>>> negativba fordul.
>>>>>>>
>>>>>>> MOSFET diodajanak letoresi feszultseget (35V) ha eleri a fesz akkor a
>>>> VS
>>>>>> labon megjelenik a negativ feszultseg.
>>>>>>>
>>>>>>> Ami max -0.3V lehet. Ami viszont hulyeseg, mert schottky dioda sem
>> tud
>>>>>> ennyit. Kb lehetetlen teljesiteni. Max vmi aktiv mosfetes
>> kapcsolassal.
>>>>>>>
>>>>>>> Ha meg a kimenetre diodat teszek akkor semmi ertelme az egesz hu de
>>>>>> intelligens aprocska mosfetnek szinte, pont azt bukom, hogy a mosfet
>>>>>> diodajat felhasznalhatom vedodiodanak induktiv visszarugasnal. 20 eve
>>>>>> lattam utoljara autoban tekercsekkel parhuzamos diodakat.
>>>>>>>
>>>>>>> Lassitja a kikapcsolasi idot, bazi nagy aram fog megindulni ha
>> megfogom
>>>>>> par tized volton, emiatt eleg meretes darab kell, es bukom azt ami
>>>> elonyt a
>>>>>> felkoromnyi mosfet ad. Amelyik 35V-ig felengedi a visszarugott feszt,
>> es
>>>>>> ott vagja csak. Ami meglevo 12V-os tapnal -47V-ot jelent. Itt mar
>>>> toredek
>>>>>> aram folyik, a kikapcsolas gyors lesz, es inverz polaritas vedett
>> marad
>>>> az
>>>>>> egesz koceraj, ami autoiparban alap kovetelmeny. Kozeput ketiranyu
>>>>>> supressor lehet a kimeneten, ami a mosfet letoresi fesz alatt
>> megfogja a
>>>>>> kimeneti negativ feszt.
>>>>>>> Azzal megint az a baj, hogy akkor minek a mosfet belso avalanche
>> rated
>>>>>> diodaja. Sosem fog mukodesbe lepni, mikozben pont azert van ugy
>>>>>> odatervezve, hogy birja a visszarugott feszt, ne csak azert legyen
>> ott,
>>>>>> mert a mosfet gyartastechnologiabol torvenyszeru a meglete.
>>>>>>>
>>>>>>> Szoval szvsz ez igy egy elvi hibas alkatresz.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> A.
>>>>>>>
>>>>>>>> On 2018. Nov 30., at 8:42, Balla Zoltán <sdrlab at yandex.ru> wrote:
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2018.11.29. 18:52 keltezéssel, FuzArn írta:
>>>>>>>>> Kivancsiagbol megneztem a terhelest szkoppal mit rug vissza siman
>>>>>> megtaplalva.
>>>>>>>>> https://photos.app.goo.gl/W5Yh4GJuamG2prfC6
>>>>>>>>> Hat, ez igy kinyirja a cuccot szvsz.
>>>>>>>> Én őszintén szólva egyáltalán nem értem a problémádat! :)
>>>>>>>>
>>>>>>>> Talán ha leírnád, milyen útvonalon rúg vissza szerinted a negatív
>>>>>> kimenőfeszültség a vs lábra, akkor magad is rájönnél, hogy délibábot
>>>>>> kergetsz nagy valószínűséggel csak... )
>>>>>>>>
>>>>>>>> Zoli
>>>>>>>>
>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>
>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list