[elektro] Falcon Heavy Test Flight
Xorn
toth.endre at gmail.com
Fri Feb 9 10:12:41 CET 2018
Pedig pont lenne mit ragozni rajta. A fegyverkezési verseny olyasmi
volt, amit az amik bírtak, az oroszok meg csak úgy, hogy közben minden
mást szinte megrokkantottak a gazdaságukban. Ilyen feltételek mellett
tudták időnként - nem mindig! - megelőzni az amikat ebben-abban. Vagy
kérdezzek vissza, hogy ki szállt le előbb a Holdra (és azóta is csak
ők)? Ami ugyanennek a versenynek volt egy másik folyománya, csak ott
éppen ők értek előbb célba.
Best regards,
Andy
uprogc . <uprogc at gmail.com> írta (2018. február 9. 10:07):
> Es kie volt az elso urallomas?
>
> Ne bogozzuk ezt tovabb.
> Orosz vagy nyugat, nem ez a kerdes, a kerdes az hogy termelunk vagy nem
> termelunk, mikozben megvan minden adottsag hozza.
>
>
> 2018-02-09 10:32 GMT+02:00 Gábor Auth <auth.gabor at gmail.com>:
>
>> Hi,
>>
>> On Fri, Feb 9, 2018 at 8:43 AM uprogc . <uprogc at gmail.com> wrote:
>>
>> > Na es ha licensz alapjan volt ? Ha nem lett volna licensz megcsinaltak
>> > volna az oroszokkal vagy maguktol.
>> >
>>
>> Aha... nyilván. Mondok egy történetet...
>>
>> A két világháború között a BMW több telephelyen gyártott autókat és a
>> második világháború után a telephelyeinek egy része nyugaton maradt, másik
>> része keleten. És gyártották tovább a BMW 321-et, a 327-et és a 340-et mind
>> a két oldalon az ötvenes évek elején.
>>
>> Aztán lett egy kis jogi vita a névből, mert mind a ketten nem használhatták
>> a BMW nevet, ezért aztán a keleti BMW neve Wartburg lett és az ötvenes
>> évektől a keleti gyár Wartburg 311 néven gyártott autót, a nyugati gyár
>> pedig BMW 501 néven gyártott hasonló típusú autót. A mérnökök tudása
>> hasonló szinten volt, a gyártástechnológia hasonló szinten volt, ugyanonnan
>> indultak, a Wartburg 311 és a BMW 501 között tényleg nem volt sok
>> különbség.
>>
>> A mentalitásbeli különbség a keleti és a nyugati rendszer között viszont
>> azt eredményezte, hogy eléggé máshova jutottak az eltelt 40 év alatt: a
>> kilencvenes évek elején a Wartburg gyárból még mindig a Wartburg 1.3
>> típusok kerültek ki, a BMW gyárából pedig mondjuk az E34 series 5. Ezekről
>> pedig tudjuk, hogy ég és föld.
>>
>> A Wartburg 1.3 és a többi keleti autótípus nem azért fogyott annyira és
>> volt több éves várólista, mert annyira jó volt, hogy mindenki ezt akarta
>> venni és nem tudtak eleget gyártani, hanem nem vehettél mást és akkora volt
>> a selejt aránya, hogy nem tudtak eleget gyártani. A gyárat nem a minőség és
>> a versenyképesség tartotta életben, hanem a mesterségesen felosztott és a
>> tervgazdálkodással mesterségesen szűken és irányban tartott piac.
>>
>> Amint választani tudtál, hogy Wartburg 1.3 vagy BMW E34 legyen az új autód,
>> nyilvánvalóvá vált, hogy nem a Wartburg 1.3-et fogod megvenni. Ezzel a
>> keleti autógyárak piaca összeomlott, mert megszűnt a biztos piaca. És a
>> többi iparágban is kevés kivételt tudsz mondani, aminél nem volt ordító a
>> minőségi különbség.
>>
>> Ami közös jellemző: a keleti blokk ipara abból élt, amit a második
>> világháború előtt összeraktak és ebből addig élt minimális fejlődéssel,
>> amíg volt KGST és nyugati embargó: vagyis volt tervezett piac, ami
>> kötelezően átvette a termékeket és nem volt versenyképes konkurencia.
>>
>> Bye,
>> Auth Gábor
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list