[elektro] Falcon Heavy Test Flight

uprogc . uprogc at gmail.com
Fri Feb 9 10:07:40 CET 2018


Es kie volt az elso urallomas?

Ne bogozzuk ezt tovabb.
Orosz vagy nyugat, nem ez a kerdes, a kerdes az hogy termelunk vagy nem
termelunk, mikozben megvan minden adottsag hozza.


2018-02-09 10:32 GMT+02:00 Gábor Auth <auth.gabor at gmail.com>:

> Hi,
>
> On Fri, Feb 9, 2018 at 8:43 AM uprogc . <uprogc at gmail.com> wrote:
>
> > Na es ha licensz alapjan volt ? Ha nem lett volna licensz megcsinaltak
> > volna az oroszokkal vagy maguktol.
> >
>
> Aha... nyilván. Mondok egy történetet...
>
> A két világháború között a BMW több telephelyen gyártott autókat és a
> második világháború után a telephelyeinek egy része nyugaton maradt, másik
> része keleten. És gyártották tovább a BMW 321-et, a 327-et és a 340-et mind
> a két oldalon az ötvenes évek elején.
>
> Aztán lett egy kis jogi vita a névből, mert mind a ketten nem használhatták
> a BMW nevet, ezért aztán a keleti BMW neve Wartburg lett és az ötvenes
> évektől a keleti gyár Wartburg 311 néven gyártott autót, a nyugati gyár
> pedig BMW 501 néven gyártott hasonló típusú autót. A mérnökök tudása
> hasonló szinten volt, a gyártástechnológia hasonló szinten volt, ugyanonnan
> indultak, a Wartburg 311 és a BMW 501 között tényleg nem volt sok
> különbség.
>
> A mentalitásbeli különbség a keleti és a nyugati rendszer között viszont
> azt eredményezte, hogy eléggé máshova jutottak az eltelt 40 év alatt: a
> kilencvenes évek elején a Wartburg gyárból még mindig a Wartburg 1.3
> típusok kerültek ki, a BMW gyárából pedig mondjuk az E34 series 5. Ezekről
> pedig tudjuk, hogy ég és föld.
>
> A Wartburg 1.3 és a többi keleti autótípus nem azért fogyott annyira és
> volt több éves várólista, mert annyira jó volt, hogy mindenki ezt akarta
> venni és nem tudtak eleget gyártani, hanem nem vehettél mást és akkora volt
> a selejt aránya, hogy nem tudtak eleget gyártani. A gyárat nem a minőség és
> a versenyképesség tartotta életben, hanem a mesterségesen felosztott és a
> tervgazdálkodással mesterségesen szűken és irányban tartott piac.
>
> Amint választani tudtál, hogy Wartburg 1.3 vagy BMW E34 legyen az új autód,
> nyilvánvalóvá vált, hogy nem a Wartburg 1.3-et fogod megvenni. Ezzel a
> keleti autógyárak piaca összeomlott, mert megszűnt a biztos piaca. És a
> többi iparágban is kevés kivételt tudsz mondani, aminél nem volt ordító a
> minőségi különbség.
>
> Ami közös jellemző: a keleti blokk ipara abból élt, amit a második
> világháború előtt összeraktak és ebből addig élt minimális fejlődéssel,
> amíg volt KGST és nyugati embargó: vagyis volt tervezett piac, ami
> kötelezően átvette a termékeket és nem volt versenyképes konkurencia.
>
> Bye,
> Auth Gábor
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list