[elektro] Elektronyos kőccség.

Xorn toth.endre at gmail.com
Thu Sep 7 10:44:47 CEST 2017


Honnan tudnák, melyik autóban van?!?! Bemész a kereskedőhöz, veszel
egy szűrőt, és felírják a rendszámot, hogy melyik autóba teszed bele,
mellé az értesítési címeddel? Ugyan már...

Az "élelmes cég" ezesetben az az alkatrészgyártó, akitől a gyár is
veszi az adott alkatrészt, csak nem egyesével, hanem tálcán. Pl. a
Bosch, akitől a Ford a TDCi üzemanyagszűrőket veszi. Boltban 6500 Ft,
a gyári meg majd a duplája, és ugyanaz van a Bosch ill. a Motorcraft
feliratos dobozban.

Vagy a Febi, a Gates, a Dayco stb. Ezek nem xart árulnak, hanem
ugyanazt, csak az autógyártó logója helyett a sajátjukkal.

Best regards,
Andy

Gábor Auth <auth.gabor at gmail.com> írta (2017. szeptember 7. 10:32):
> Hi,
>
> On Thu, Sep 7, 2017 at 10:11 AM Peter Peterb <peterb.list at gmail.com> wrote:
>
>> Fél éve raktam az autóba 1000 Ft körüli olajszűrőt, ami pontosan
>> megegyező szitázással (így azonos típusszámmal is), de Renault
>> papírdobozba csomagolva kb. 2400 lett volna, ha "gyárit" akarok. Ezt
>> (is) azért manapság nehéz lenne mással, mint egyfajta sajátos
>> gazdasági ideológiával magyarázni... :-)
>>
>
> Sok mindennel lehet magyarázni... értem én, hogy a legegyszerűbb ráfogni
> egy jól hangzó elméletre, hogy majdnem 2,5x szorzó van a gyári alkatrészen,
> miközben azért van egy elég nagy verseny a piacon...
>
> De mellé lehet tenni olyan apróságokat, hogy a gyári alkatrész nem ment át
> a szürkegazdaságon; a gyári alkatrész esetén a teljes folyamat
> minőségbiztosított, tehát vissza tudnak hívni garanciális cserére, ha
> kiderül, hogy a hármasra végződő gyártási számú olajszűrők selejtesek és
> nem szűrnek megfelelően, mert tudják, hogy melyik autóban kell lennie a
> hibás alkatrésznek; a gyári alkatrész minősége lehet jobb, egyszerűen
> azzal, ha ugyanazon gyártósor végén gyártási tűrést néznek és válogatnak; a
> gyári alkatrésznek más a logisztikai útja; a gyári alkatrész árában benne
> van a rá eső K+F költség is, a gyártósorról lejövő egyéb példányok árában
> ez általában nincs benne és a többi ilyesmi, aminek mind van valamennyi
> költsége és ezek összeadódnak.
>
> Komolyan ott tartunk, hogy ha elképzelsz, megtervezel, kivitelezel terméket
> egy csomó munkával és egy csomó kidobott prototípussal, ezért a termék az
> árába az összes egyéb költségedet beleteszed és a puszta gyártási
> költséghez képest 2,5x pénzért árulod teljesen legális csatornákon, akkor a
> vevők szemében te vagy a szar-szemét-szar alak, mert egy élelmes cég
> lemásolja és x pénzért árulja vám és áfa nélkül?
>
> Bye,
> Auth Gábor
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list