[elektro] Elektronyos kőccség.

umnyo umnyo at freemail.hu
Wed Sep 6 23:05:34 CEST 2017


Ha nem teljes töltés kisütés valósul meg, az növel a LiFePo élettartamán jellemzően.

https://www.powertechsystems.eu/wp-content/uploads/2015/12/LFP-Life-Cycle-EN.png

A tapasztalat az, hogy minél többet tartózkodik a "szélsőséges" azaz teljesen feltöltött és teljesen kisütött állapotban annál inkább ront a ciklusszámon. Sok gyártó pont ezzel játszik, hogy mondjuk 20-80% közötti töltöttséggel asaználják a felhasználók a cellákat (hibrideknél is sok esetben), aztán ahogy öregszik és romlik a cella úgy tolják - egyes gyártók - ki az értékeket, mintha ugyanott lenne kapacitásilag. pl a Tesla is ezt csinálja.

Attila

Szondi <szondilaszlo at gmail.com> írta:
>
>
>2017.09.06. 22:04 keltezéssel, Gábor Auth írta:
>> Tegyünk mellé számokat: jelenleg 175-200 USD/kWh az akkupakk teljes
>> életciklus költsége... 20 kWh/100km körül van a fogyasztás és 2000 ciklust
>> simán bírnak az akkuk, ami 800 ezer kilométer élettartamot jelent... az
>> akkupakk így 16 ezer dollárral és 800 ezer kilométerrel számolva 2 cent/km
>> árra jön ki, ami ~5 forint/km... a fogyasztás pedig ~8 forint/km. Bennem
>> azért felmerül a kérdés, hogy 800 ezer kilométert egy belsőégésű motorral
>> mekkora költségen lehet elérni...
>
>Szerintem ez így ideális körülmény.
>Átlagautónál a 800 e km soha nem jön össze.
>Nagyjából 3-400 e km a gyakorlati határ. Ezt lefutják 10-20 év alatt.
>Addigra a futómű, karosszéria is már jelentősen "elhasználódik". A kor 
>miatt is.
>A másik, hogy a villanyos gépek akkujait sem ideálisan használja a 
>tulaj. Nem süti ki teljesen, nem tölti fel teljesen, mindezt persze random .
>Akkor már ott is van némi élettartamcsökkenés, bár a 15 évbe belefér.
>A benyás motorok, ha nem valami csili-vili turbós rettenet és nem padlón 
>használják, különösebb macera nélkül azért lefut 400 ezer km-ert.
>Ha a villanyos is tudja ezt, nem csillagászati áron, akkor lehet 
>versenyképes.
>A benyás azért felemészt némi pénz, már a kötelező cserék által is, ami 
>a villanynál nincs.
>Ettől persze az összköltséget, mindenféle sallangokkal nagyjából a belső 
>égésűekhez fogják hozzáigazítani.
>Hogy ez a különbözet hol landol, milyen jogcímen, nem tudni, de hogy a 
>tulaj zsebéből kihúzzák majd, az biztos.
>
>Üdv.:
>Anonymus
>
>-----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list