[elektro] Elektronyos kőccség.
Szondi
szondilaszlo at gmail.com
Wed Sep 6 22:46:17 CEST 2017
2017.09.06. 22:04 keltezéssel, Gábor Auth írta:
> Tegyünk mellé számokat: jelenleg 175-200 USD/kWh az akkupakk teljes
> életciklus költsége... 20 kWh/100km körül van a fogyasztás és 2000 ciklust
> simán bírnak az akkuk, ami 800 ezer kilométer élettartamot jelent... az
> akkupakk így 16 ezer dollárral és 800 ezer kilométerrel számolva 2 cent/km
> árra jön ki, ami ~5 forint/km... a fogyasztás pedig ~8 forint/km. Bennem
> azért felmerül a kérdés, hogy 800 ezer kilométert egy belsőégésű motorral
> mekkora költségen lehet elérni...
Szerintem ez így ideális körülmény.
Átlagautónál a 800 e km soha nem jön össze.
Nagyjából 3-400 e km a gyakorlati határ. Ezt lefutják 10-20 év alatt.
Addigra a futómű, karosszéria is már jelentősen "elhasználódik". A kor
miatt is.
A másik, hogy a villanyos gépek akkujait sem ideálisan használja a
tulaj. Nem süti ki teljesen, nem tölti fel teljesen, mindezt persze random .
Akkor már ott is van némi élettartamcsökkenés, bár a 15 évbe belefér.
A benyás motorok, ha nem valami csili-vili turbós rettenet és nem padlón
használják, különösebb macera nélkül azért lefut 400 ezer km-ert.
Ha a villanyos is tudja ezt, nem csillagászati áron, akkor lehet
versenyképes.
A benyás azért felemészt némi pénz, már a kötelező cserék által is, ami
a villanynál nincs.
Ettől persze az összköltséget, mindenféle sallangokkal nagyjából a belső
égésűekhez fogják hozzáigazítani.
Hogy ez a különbözet hol landol, milyen jogcímen, nem tudni, de hogy a
tulaj zsebéből kihúzzák majd, az biztos.
Üdv.:
Anonymus
More information about the Elektro
mailing list