[elektro] Betáp

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sat Nov 18 00:34:51 CET 2017


FuzArn wrote:
> Gond inkabb az, hogy fellazulnak idovel ezer ok miatt.  Korrozio,
> hidegfolyas, anyagfaradas, dilatacio.

Lehet, hogy vannak olyan üzemviszonyok, amiknél ez előáll, nekem nem nagyon 
vannak ilyen tapasztalataim. Inkább régebbről, amikor a gyárban ónozott 
madzagokat raktak sorkapcsokba, de amikor natúr kanócot, vagy érvéghüvelyest, és 
normálisan volt meghúzva, akkor nem volt gond. Meg amikor markolópréses saru 
megy sínre, akár réz alura, csak fémtisztára legyen pucolva meghúzás előtt, 
szóval ekkor sincs gond. A réz nem hidegfolyós. Anyagfáradás talán ott, ahol 
erős rezgések vannak, pl autó. Itt a hőfokváltozások és a sokféle korrozív hatás 
(só az utakról, mosás...), akkusav és mások okoznak korróziót, de a hanyagul 
elkészített kötések is simán. Olcsó saruk, szar markolások...

Be is b..na, ha nekem ilyen gondjaim lennének. Maszekban is minimum 35 éve 
melózok, és nem jellemző, hogy ilyesmi miatt kellene szervizelnem a saját 
holmijaimat. Pedig vannak, amik azóta is működnek, mert volt, hogy valamit 
változtattak, túlterhelték a cumót, és meglepődtem, hogy még létezik egyáltalán. 
Úgy volt, ahogy anno hagytam. Csak egy diódaegységet kellett nagyobbra 
cserélnem, és megint ment, szerintem engem simán túlél ez is. Pedig ez mind 
kisfesz, nagy áram, számítanak az átmeneti ellenállások. Meg korrozív környezet 
(galvánüzem).

Az autók más tészta, azokhoz nem lövök, de találkoztam már olyan kanóccal 
(zsiguli), ami belül volt elszakadva korrózió miatt, tehát gyári hibás huzal, 
mert kívülről tök ép volt. Ma nemtom, mi az ábra az autóknál, gondolom a rohadt 
nagy sorozatok miatt akadnak gyártási jellegű hibák, vagy ócsítás miatti 
elkúrások.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list