[elektro] Betáp
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sat Nov 18 00:34:51 CET 2017
FuzArn wrote:
> Gond inkabb az, hogy fellazulnak idovel ezer ok miatt. Korrozio,
> hidegfolyas, anyagfaradas, dilatacio.
Lehet, hogy vannak olyan üzemviszonyok, amiknél ez előáll, nekem nem nagyon
vannak ilyen tapasztalataim. Inkább régebbről, amikor a gyárban ónozott
madzagokat raktak sorkapcsokba, de amikor natúr kanócot, vagy érvéghüvelyest, és
normálisan volt meghúzva, akkor nem volt gond. Meg amikor markolópréses saru
megy sínre, akár réz alura, csak fémtisztára legyen pucolva meghúzás előtt,
szóval ekkor sincs gond. A réz nem hidegfolyós. Anyagfáradás talán ott, ahol
erős rezgések vannak, pl autó. Itt a hőfokváltozások és a sokféle korrozív hatás
(só az utakról, mosás...), akkusav és mások okoznak korróziót, de a hanyagul
elkészített kötések is simán. Olcsó saruk, szar markolások...
Be is b..na, ha nekem ilyen gondjaim lennének. Maszekban is minimum 35 éve
melózok, és nem jellemző, hogy ilyesmi miatt kellene szervizelnem a saját
holmijaimat. Pedig vannak, amik azóta is működnek, mert volt, hogy valamit
változtattak, túlterhelték a cumót, és meglepődtem, hogy még létezik egyáltalán.
Úgy volt, ahogy anno hagytam. Csak egy diódaegységet kellett nagyobbra
cserélnem, és megint ment, szerintem engem simán túlél ez is. Pedig ez mind
kisfesz, nagy áram, számítanak az átmeneti ellenállások. Meg korrozív környezet
(galvánüzem).
Az autók más tészta, azokhoz nem lövök, de találkoztam már olyan kanóccal
(zsiguli), ami belül volt elszakadva korrózió miatt, tehát gyári hibás huzal,
mert kívülről tök ép volt. Ma nemtom, mi az ábra az autóknál, gondolom a rohadt
nagy sorozatok miatt akadnak gyártási jellegű hibák, vagy ócsítás miatti
elkúrások.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list