[elektro] Villanyverda..
elight
elight at gmail.hu
Wed Mar 8 17:01:19 CET 2017
Indulás előtt hálózatról felfűtöd,
az nem opció?
Akár mobil-telóval indíthatod a hőbefúvót
mielőtt odaérnél..
Ja , mindig elfelejtem,
aki az utcán parkol
annak ez nem annyira opció..
Esetleg egy jó kis benzinkályha!?
( Ó de bedesek voltak is annó azok a barkaszok!;)
Esetleg tényleg,
a kémiai fűtőpatronok termelhetnek eleget?
Létezik olyan, hogy kettétöröd, és jön a hő.
Azért a halálra fagyás ellen az is lehetne
egy opció, a csomagtartóban elhelyezve..
Ja meg akkor már jelzőrakéta is,
ha esetleg betojik a GPS,
és véletlenül pont akkor eltévednétek ! :-)
Üdv István
2017-03-08 16:49 keltezéssel, Xorn írta:
> Villanyos pótfűtésű síoverállban.
>
> 40 óra alatt abszolválták a 770 km-t.
>
> "Éppen ezért melegen öltöztünk, még fűthető aláöltözőt is vittünk
> magunkkal (Dávid meg van róla győződve, hogy a teljes kihűléstől
> mentette meg). Út közben viszont rájöttünk, olyan területen, ahol van
> elég gyorstöltő, felesleges önsanyargatás a fűtést lekapcsolni: ha már
> felmelegedett az autó, nagyjából 5 kilométer elvesztegetett hatótávot
> jelentett, hogy nem fagyott be a fenekünk, és nem párásodott a
> szélvédő."
>
> "Ha az összes villanyos költséget összeadom, ez alatt az egy hét
> alatt, a megtett durván 2000 kilométerre nagyjából 170 Euró jut. Ez
> kábé nyolcliteres benzin- vagy gázolaj-fogyasztásnak felel meg. Ha a
> német oldalon, Bajorországban lényegesen többet autóztunk volna, az 50
> eurós annyit-tölt-amennyit-csak-akar kártyával és az ingyenes
> töltőpontokkal lényegesen alacsonyabb kilométerköltséget is
> elérhettünk volna. Az osztrák árak dobnak nagyot a végső egyenlegen,
> de ne feledjük, komoly gyorstöltő hálózatot kapunk a pénzünkért. Ha a
> túra átlagfogyasztását nézzük, száz kilométerenként 17,77 kW áramot
> alakítottunk mozgási és hőenergiává. Ha a teljes úton elfogyasztott
> 358,5 kilowattórát az otthoni árammal számolnánk, 37 Ft/kWh áron, 100
> kilométerenként 660 Forint üzemanyagköltség jönne ki. Ez durván 2
> liter/100 km, ami országúti fogyasztásnak sem rossz, de városinak elég
> jó - és városban sem fogyasztana az autó többet, sőt."
>
> "Mióta tudjuk, hogy szükség esetére vannak menekülőútjaink, már
> bátrabban fűtünk. Ez a pillanatnyi fogyasztáson egy 1 kWh-t sem dob,
> úgyhogy a pályás, átlagos 16 kWh/100 kilométer fogyasztás mellett
> ennyi luxus belefér."
>
> De mindenhol ott a jelszó: ha már egyszer felfűtött, akkor nem kerül
> sokba melegen tartani. A rövid városi menetekben pont ez nem szokott
> könnyen összejönni.
>
> Hidegíteni meg rázósabb, mivel a melegítéshez a villanymotor
> hulladékhője is jó, de hidegíteni úgy muszáj, hogy ezt eldobják, és
> pluszban még Ampert vesznek ki az akksiból.
>
> Best regards,
> Andy
>
> Kaczmarek Edvárd <edk-elektro at babakezek.hu> írta (2017. március 8. 16:37):
>> A totalcarosok télen mentek Nürnbergbe a villanySoullal.
>>
>> Ed
>>
>> Sent from a tamagotchi
>>
>> On March 8, 2017 3:41:43 PM GMT+01:00, Topybear <topybear at gmail.com> wrote:
>>> Csináltak mindenféle teszteket, hogy meddig lehet eljutni trükközve,
>>> trükkök nélkül, a Totalcar-osok is játszottak komolyabb utakat, de
>>> nekem
>>> egy hiányzik nagyon: télen beülünk a reggeli -15-ben az autóba, koppra
>>> húzzuk a fűtést aztán lássuk, mit bír. Mert ez lenne az érdekes, látni
>>> kellene a szűk keresztmetszetet is! Nem csak a langymelegben, amikor ha
>>>
>>> épp ott maradsz az útszélén egy kicsi gyerekkel, akkor sincs nagy gáz,
>>> majd csak elvisz/elvontat valaki, kivárjátok. De -15-ben, fűtetlen
>>> kocsival ez már nem olyan kellemes. Csinált valamelyik újság/portál
>>> ilyen tesztet is?
>>>
>>> Topy
>>>
>>>
>>>
>>>> :-)
>>>>
>>>> 2017-03-08 15:34 keltezéssel, Topybear írta:
>>>>> On 2017. 03. 08. 15:31, Szima Gábor wrote:
>>>>>> On Wed, 8 Mar 2017, Xorn wrote:
>>>>>>
>>>>>>> A kerékben van egy sorozat tekercs, ami "légrés nélkül" pont
>>> passzol
>>>>>>> az útba szerelt tekercsekhez, amik adják az energiát. És még csak
>>> nem
>>>>>>> is mozog, ha elég rövid a töltőimpulzus. :-)
>>>>>> Sima galvanikus csatoláson is el lehetne gondolkodni. Az útban két
>>>>>> sávon
>>>>>> futó fémezést keresné meg az autó áramszedője. Szoftveres
>>>>>> bűvészkedéssel még le is lehet úgy szakaszolni, hogy a gyalogot ne
>>>>>> vejre agyon.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> -Sygma
>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>
>>>>> Most a villamost vagy a trolit próbáljuk meg feltalálni? :D
>>>>>
>>>>>
>>>>> Topy
>>>>>
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list