[elektro] Villanyverda..

Xorn toth.endre at gmail.com
Wed Mar 8 16:49:45 CET 2017


Villanyos pótfűtésű síoverállban.

40 óra alatt abszolválták a 770 km-t.

"Éppen ezért melegen öltöztünk, még fűthető aláöltözőt is vittünk
magunkkal (Dávid meg van róla győződve, hogy a teljes kihűléstől
mentette meg). Út közben viszont rájöttünk, olyan területen, ahol van
elég gyorstöltő, felesleges önsanyargatás a fűtést lekapcsolni: ha már
felmelegedett az autó, nagyjából 5 kilométer elvesztegetett hatótávot
jelentett, hogy nem fagyott be a fenekünk, és nem párásodott a
szélvédő."

"Ha az összes villanyos költséget összeadom, ez alatt az egy hét
alatt, a megtett durván 2000 kilométerre nagyjából 170 Euró jut. Ez
kábé nyolcliteres benzin- vagy gázolaj-fogyasztásnak felel meg. Ha a
német oldalon, Bajorországban lényegesen többet autóztunk volna, az 50
eurós annyit-tölt-amennyit-csak-akar kártyával és az ingyenes
töltőpontokkal lényegesen alacsonyabb kilométerköltséget is
elérhettünk volna. Az osztrák árak dobnak nagyot a végső egyenlegen,
de ne feledjük, komoly gyorstöltő hálózatot kapunk a pénzünkért. Ha a
túra átlagfogyasztását nézzük, száz kilométerenként 17,77 kW áramot
alakítottunk mozgási és hőenergiává. Ha a teljes úton elfogyasztott
358,5 kilowattórát az otthoni árammal számolnánk, 37 Ft/kWh áron,  100
kilométerenként 660 Forint üzemanyagköltség jönne ki. Ez durván 2
liter/100 km, ami országúti fogyasztásnak sem rossz, de városinak elég
jó - és városban sem fogyasztana az autó többet, sőt."

"Mióta tudjuk, hogy szükség esetére vannak menekülőútjaink, már
bátrabban fűtünk. Ez a pillanatnyi fogyasztáson egy 1 kWh-t sem dob,
úgyhogy a pályás, átlagos 16 kWh/100 kilométer fogyasztás mellett
ennyi luxus belefér."

De mindenhol ott a jelszó: ha már egyszer felfűtött, akkor nem kerül
sokba melegen tartani. A rövid városi menetekben pont ez nem szokott
könnyen összejönni.

Hidegíteni meg rázósabb, mivel a melegítéshez a villanymotor
hulladékhője is jó, de hidegíteni úgy muszáj, hogy ezt eldobják, és
pluszban még Ampert vesznek ki az akksiból.

Best regards,
Andy

Kaczmarek Edvárd <edk-elektro at babakezek.hu> írta (2017. március 8. 16:37):
> A totalcarosok télen mentek Nürnbergbe a villanySoullal.
>
> Ed
>
> Sent from a tamagotchi
>
> On March 8, 2017 3:41:43 PM GMT+01:00, Topybear <topybear at gmail.com> wrote:
>>
>>Csináltak mindenféle teszteket, hogy meddig lehet eljutni trükközve,
>>trükkök nélkül, a Totalcar-osok is játszottak komolyabb utakat, de
>>nekem
>>egy hiányzik nagyon: télen beülünk a reggeli -15-ben az autóba, koppra
>>húzzuk a fűtést aztán lássuk, mit bír. Mert ez lenne az érdekes, látni
>>kellene a szűk keresztmetszetet is! Nem csak a langymelegben, amikor ha
>>
>>épp ott maradsz az útszélén egy kicsi gyerekkel, akkor sincs nagy gáz,
>>majd csak elvisz/elvontat valaki, kivárjátok. De -15-ben, fűtetlen
>>kocsival ez már nem olyan kellemes. Csinált valamelyik újság/portál
>>ilyen tesztet is?
>>
>>Topy
>>
>>
>>
>>> :-)
>>>
>>> 2017-03-08 15:34 keltezéssel, Topybear írta:
>>>> On 2017. 03. 08. 15:31, Szima Gábor wrote:
>>>>>
>>>>> On Wed, 8 Mar 2017, Xorn wrote:
>>>>>
>>>>>> A kerékben van egy sorozat tekercs, ami "légrés nélkül" pont
>>passzol
>>>>>> az útba szerelt tekercsekhez, amik adják az energiát. És még csak
>>nem
>>>>>> is mozog, ha elég rövid a töltőimpulzus. :-)
>>>>>
>>>>> Sima galvanikus csatoláson is el lehetne gondolkodni. Az útban két
>>>>> sávon
>>>>> futó fémezést keresné meg az autó áramszedője. Szoftveres
>>>>> bűvészkedéssel még le is lehet úgy szakaszolni, hogy a gyalogot ne
>>>>> vejre agyon.
>>>>>
>>>>>
>>>>>                                 -Sygma
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>          elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>> Most a villamost vagy a trolit próbáljuk meg feltalálni? :D
>>>>
>>>>
>>>> Topy
>>>>
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>          elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>          elektro[-flame|-etc]
>>>
>>
>>-----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list