[elektro] Napenergia biztosan?

Xorn toth.endre at gmail.com
Wed Jul 5 12:25:02 CEST 2017


A Citroennél ezt az egyik szervizmérnök mondta anno, olyan tudású ember,
akinek el is hiszem. Nyilván nem a Sufnituning Bt. szerelője...

Az egy dolog, hogy mit tervezett a mérnök, az meg egy másik dolog, hogy a
gyakorlatban, ahol emberek százezrei tesztelik kilométerek tíz-százmillióin
át élesben, élőben, valós körülmények között stb., ahogyan a gyári mérnök
soha nem fogja tudni (nyilván), mi válik be jobban, mint a gyári megoldás.
Azt is jól tudjuk, hogy a gyári megoldások mindig valamilyen
kompromisszumon alapulnak, hiszen versenytechnika nem mehet minden autóba,
nem is kell. Meg költségtakarékosság, beépített elévülés stb... Van ám a
mezei userek között is olyan, aki látott már autót, esetleg még ért is
hozzá hivatalból, és a netes fórumokon át lecsöpög ám az info is a
"pórnéphez".

Igen, Mondeo. Mondtam, hogy már volt szó róla párszor. Viszont ha tudod,
akkor miért Alfás meg nemtudommilyen példát hozol fel...? Ezt a vitastílust
sosem értettem. És még én hasonlítgatom az almát a körtével atomerőmű
ügyben...? :-)

Konkrétan a stabrúd szilentjeit cseréltem ki. Típushiba, hogy mivel könnyen
koszolódó helyen van, a gumi szilentet gyorsan megeszi egyrészt az idő,
másrészt a por, sár, víz kombó együtes hatása. A PU szilent sokkal tovább
bírja, és sokkal tovább biztosítja a stabrúd megfelelő működését szemben a
kotyogósra kopott, esetleg szétszakadt gumiszilenttel. (Nem mellesleg
többféle keménység létezik PU-ból is, és nem muszáj azonnal a betonkeményet
használni mindenhová. Van annál lágyabb is, ami alig merevebb a normál
guminál.)

Best regards,
Andy

2017. július 5. 11:27 FuzArn írta, <fuzarn at gmail.com>:

> Mondeo gondolom. De tok lenyegtelen, aki a passziv hatsokerek kormanyzast
> llibegesnek gondolja, es elhiszi, hogy azert neveztek el passziv hatsokerek
> kormanyzasnak a Citroennel mert nem sikerult jol, es libegett, az mas
> galadsagokra is kepes. :)
>
> Tok lenyegtelen melyiket cserelted, nem ertesz hozza, es ha jol sikerult
> max a szerencse miatt.
>
> Én sem értek a futómugeometriahoz, azért nem nyúlok hozzá. Annyit legalább
> tudok, hogy bármit változtatsz rajta azonnal borul az egész.
> Mar akkor borul, ha oregszik a rugo, es lentebb van kicsit a kaszni
> ezaltal. Es ez meg csak a passziv viselkedese, az aktivrol nem beszeltunk,
> milyen amikor  adott kormanyelfordulasra a kulso es belso iv kerekei mas
> szogben fordulnak a terheles es kasznibillenes hatasara. Piszok precizen
> kimatekozva, belekalkulalva a stabrud szilentjenek torziojatol kezdve
> mindent.
>
> Aztan jon az autoszerelo, "nem kell az oda, hulye a gyari mernok", es megy
> a sufnituning.
>
> Majd elkezd a zold es atomenergiarol vitazni, amit meg a nemetek is inkabb
> csak szivnak, es a german gozhenger stilusban nyomjak amit 1990-ben
> torvenybe foglaltak, ontik bele a penzt szamolatlanul, veszik at allami
> garanciaval a villanyt, aztan majd lesz valahogy.
>
> De itt mindenki marha jol ert hozza, az a lenyeg :)
>
>
> A.
>
> > On 2017. Jul 5., at 10:33, Xorn <toth.endre at gmail.com> wrote:
> >
> > Köszi, ismerem a viccet, hogy a szarhoz sem értek, nemhogy az
> > atomenergiáról levelezzek. De megnyugtat a tudat, hogy te pont ugyanúgy
> > nem, így mivel egy szinten vagyunk, akár levelezhetünk is róla. :-)
> >
> > A kérdés továbbra is áll: Tudod, milyen autóm van? Ehhez képest kit
> > érdekel, hogy az Alfa GTV-ben mit alkottak? Tudod, hogy melyik szilentet
> és
> > miért cseréltem PU-ra? És még én beszélek folyton információ nélkül a
> > levegőbe, ja. :-)))
> >
> > Best regards,
> > Andy
> >
> >
> >
> > 2017. július 5. 10:14 FuzArn írta, <fuzarn at gmail.com>:
> >
> >> :))))))) huhh, van baj.
> >>
> >> /Citroennel nem autoszerelokkel kene beszelni ;)/
> >>
> >> Multilink, passziv kormanyzas, 1995-bol pl: Alfa GTV
> >> Tudom, ok is elszabtak, es atneveztek a libego futomuvet passziv
> >> kormanyzasunak.;)
> >>
> >> A passziv kormanyzas az nem libegés. Fyki.
> >>
> >> Biztos hogy atomenergia témában kellene levelezzünk?! ;)
> >>
> >>
> >> A.
> >>
> >>> On 2017. Jul 5., at 9:46, Xorn <toth.endre at gmail.com> wrote:
> >>>
> >>>
> >>> Erről a passzív kormányzásról pl. annyit, hogy a Citroen Xsaránál anno
> >>> direkt hirdették is, hogy "passzív hátsókerék kormányzás". Azután a
> >>> Citroennél beszéltem pár emberrel, akik elmondták, hogy ez úgy lett,
> hogy
> >>> nem tudták rendesen megcsinálni a futóművet, hogy stabilan álljon, és a
> >>> kanyarban elmászott a geometria. Erre kitalálták, hogy ez ne hiba
> legyen,
> >>> hanem feature. :-) Amúgy érdekelne, hogy egy multilink hátsó futóműnél
> >>> milyen passzív kormányzásról beszélsz. Sírva is fakadnék, ha olyan
> >>> állapotban lenne, hogy elkezd libegni alattam...
> >>
> >> -----------------------------------------
> >>          elektro[-flame|-etc]
> > -----------------------------------------
> >          elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list