[elektro] Napenergia biztosan?
FuzArn
fuzarn at gmail.com
Tue Jul 4 16:56:10 CEST 2017
Atomerőműnél mások a szempontok. Mérnök pedig az alapján dolgozik.
Autónál szintén mások a szempontok.
De az "autószerelők mindent jobban tudnak a gyári mérnöknél"
mentalitásra probaltam utalni.
Tudnék mesélni.
Pontosan ez megy itt is a listan. :-/
----
Nem véletlen nincs PU szilent az autókban, és nem azért, mert jobban bírja.
Csak szőr mentén:
"Viszont annak is tudatában kell lenni, hogy ha a nagy, puha gumigöböt
egy keményebb, teli darabra cseréljük, azzal belenyúlunk a futómű
gyárilag kitalált viselkedésébe. Konkrétan elveszítjük az első futóműnél
a fékezésnél létrejövő összetartást vagy a hátsó futómű passzív
kormányzását, csak hogy a korábban említett példákat ismételjük. Nem
kérdés, hogy egy szétszakadt, kilágyult szilentnél biztonságosabb lesz
az autó a lila szettel, de lehet, hogy a gyári felálláshoz képest kicsit
másképp fog viselkedni. Egy-egy autópályás fékezésnél, sávváltásnál
előfordulhat, hogy a megszokottnál többet kell korrigálni, cserébe
viszont közvetlenebb, élettelibb kormányzást kapunk - ezért is
használják a Powerflexeket előszeretettel tuningautókban."
stb.
Oldószer öregedés hő kérdésbe pl. még bele se mentünk.
Vajon átmenne a PU szilent amit betettel egy TÜV minősítésen, megfelel
az autóipari szabványoknak?!
Jahh, azt szintén hülyék találták ki...tudom. :)
A.
On 7/4/2017 13:33, Xorn wrote:
> Konkrétan nem vagyok még autóreszelő sem, de van pár olyan dolog az
> autómon, amit bizony a gyári mérnökhöz képest kiigazítottam. Nem, nem értek
> hozzá jobban, és biztos vagyok benne, hogy a gyári mérnök is nagyon jól
> tudta, hogy amit csinál, annál lenne szebb és jobb megoldás. Csak hát a
> költségkeret, a politika, beépített elévülés stb., no meg a fillérbaszás,
> hogy 250 ezres példányszámnál az 1 dolláros megtakarítás is negyedmillió
> dollár. Emiatt szereltem szűrőt a szervoolajkörbe, emiatt raktam lecsapatót
> a kartergáz visszavezetésbe a szívóoldal felé, emiatt cseréltem le egyes
> szilenteket poliuretánra stb.
More information about the Elektro
mailing list