[elektro] akku
Xorn
toth.endre at gmail.com
Fri Jan 6 06:51:09 CET 2017
Autós hegesztésnél éppenhogy nem leveszik az akkut, hanem rajta
hagyják, plusz ráakasztanak valami kütyüt, ami két ujjnyi vastag
dróttal csatlakozik az akku pólusaira. Azt nem tudom, hogy mi lakik
benne, de működik, ennek köszönhetően pedig az autó is. :-)
Best regards,
Andy
hobilobi at gmail.com <hobilobi at gmail.com> írta (2017. január 6. 0:09):
> 2017.01.05. 11:23 keltezéssel, Kormos Imre írta:
>>
>> ...
>>>
>>> Nem tudjuk, hogy ott pontosan mi történt.
>>> Nekem simán sza@@á égtek a diódák és a szabályzó, pedig nem segítettem
>>> senkinek.
>>> Ha éppen akkor segítettem volna, biztosan arra fognám.
>>> Azért azok a diódák nem melegednek el olyan könnyen. Töltés már
>>> alapjáraton is van, és nyáron a motortérben van kb. 80 fok. Mégse kell
>>> ilyenkor sorozatban diódákat cserélni.
>>> Sok dolog nagyon ki van hegyezve az autókban, de azért ennyire nem. A
>>> generátornak minden üzemi körülmény között bírnia kell. Ezeket
>>> klímakamrában hetekig tesztelik és az összes lehetséges szituációban
>>> járatják, nem 1-2 percig.
>>>
>>> István
>>
>> ...
>>
>> Természetesen nem tudom. Nem valószínű, hogy elmelegedés lenne a
>> tönkremenetel oka, inkább valami olyan ezotériás dolog, ami miatt le kell
>> venni az akksi saruit, ha hegesztenek a karosszérián.
>> Ezóta az eset óta, ha segítek, mindig figyelek arra, hogy csak az ellenfél
>> akksiját töltöm pár percig, leállítom a kocsimat, leveszem a kábelt, és
>> utána indítózhat az ellenfél.
>> Minden autó elindult ezzel a módszerrel is, aki megkért segítségre.
>> A szerzett fiamnak egyszer töltés hiba miatt merült le menet közben az
>> akksija, annyira, hogy leállt menet közben. Ott a pár perc az fél óra volt,
>> de haza tudott jönni 10 km-ről.
>>
>> KI
>>
> A hegesztés az más dolog. Ott az üresjárási fesz 60-70V körüli, és fajtától
> függően, akár váltó fesz is lehet.
> Az autóiparban használt félvezetők zömének szintén 60V körüli a megengedett
> max feszültsége. Így ott szerencsétlen esetben könnyedén haza lehet vágni
> bármelyik elektronikát.
> Szerencsétlen esetben pedig a 60V-ot ráküldheted az akksira, és mivel áram
> is van bőven, akár fel is robbanthatod.
> De levett saruknál is nagyon észnél kell lenni. mert a test (kaszni) ott van
> minden elektronikán, és ha véletlenül vezetékhez ér a hegesztő másik fele,
> akkor mindenből kijön a működtető füst.:-)
>
> István
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list