[elektro] akku
hobilobi at gmail.com
hobilobi at gmail.com
Fri Jan 6 00:09:24 CET 2017
2017.01.05. 11:23 keltezéssel, Kormos Imre írta:
> ...
>> Nem tudjuk, hogy ott pontosan mi történt.
>> Nekem simán sza@@á égtek a diódák és a szabályzó, pedig nem segítettem
>> senkinek.
>> Ha éppen akkor segítettem volna, biztosan arra fognám.
>> Azért azok a diódák nem melegednek el olyan könnyen. Töltés már
>> alapjáraton is van, és nyáron a motortérben van kb. 80 fok. Mégse kell
>> ilyenkor sorozatban diódákat cserélni.
>> Sok dolog nagyon ki van hegyezve az autókban, de azért ennyire nem. A
>> generátornak minden üzemi körülmény között bírnia kell. Ezeket
>> klímakamrában hetekig tesztelik és az összes lehetséges szituációban
>> járatják, nem 1-2 percig.
>>
>> István
> ...
>
> Természetesen nem tudom. Nem valószínű, hogy elmelegedés lenne a tönkremenetel oka, inkább valami olyan ezotériás dolog, ami miatt le kell venni az akksi saruit, ha hegesztenek a karosszérián.
> Ezóta az eset óta, ha segítek, mindig figyelek arra, hogy csak az ellenfél akksiját töltöm pár percig, leállítom a kocsimat, leveszem a kábelt, és utána indítózhat az ellenfél.
> Minden autó elindult ezzel a módszerrel is, aki megkért segítségre.
> A szerzett fiamnak egyszer töltés hiba miatt merült le menet közben az akksija, annyira, hogy leállt menet közben. Ott a pár perc az fél óra volt, de haza tudott jönni 10 km-ről.
>
> KI
>
A hegesztés az más dolog. Ott az üresjárási fesz 60-70V körüli, és
fajtától függően, akár váltó fesz is lehet.
Az autóiparban használt félvezetők zömének szintén 60V körüli a
megengedett max feszültsége. Így ott szerencsétlen esetben könnyedén
haza lehet vágni bármelyik elektronikát.
Szerencsétlen esetben pedig a 60V-ot ráküldheted az akksira, és mivel
áram is van bőven, akár fel is robbanthatod.
De levett saruknál is nagyon észnél kell lenni. mert a test (kaszni) ott
van minden elektronikán, és ha véletlenül vezetékhez ér a hegesztő másik
fele, akkor mindenből kijön a működtető füst.:-)
István
More information about the Elektro
mailing list