[elektro] akku
Xorn
toth.endre at gmail.com
Wed Jan 4 18:59:35 CET 2017
Most viszem 320 ezres szervizre az autót. 115 ezer km-ig magyar
tankolás, bár papírforma (szervizszámla) szerint 60 ezernél új
porlasztócsúcsokat kapott. Mivel cégautó volt, ezt hiszem is, nem
is...
115-141 ezerig magyar gázolaj, de Spuri adalékkal megfejelve, azóta
pedig 20 tanknál többet biztosan nem kapott Magyarországon, és akkor
is adalékkal kiegészítve (ki tudnám keresni pontosan, de lusta vagyok
:-)).
Ez az a bizonyos MK3-as, Delphi adagolórendszerrel szerelt TDCi Ford
Mondeo, ami híresen-hírhedten szeret 150 ezernél PCS-cserés és
CR-szivattyú felújítós lenni (különösen a Németországból behozott, 6-8
éves, de mindössze 70-80 ezret futott példányok :-)).
Best regards,
Andy
Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta (2017. január 4. 18:35):
> L. Pasztor wrote:
>>
>> viszont arányaiban kevesebb dízelt is látni ott, mint MO-on.
>
> Ennek ellent kell mondjak. Legfeljebb nem látod a füstöt, ezért gondolod. :)
> Komolyan: .at és .de (most még) több dízel van eladva, mint benyás. Épp a
> minap olvastam az ÖAMTC újságban.
>
>> Sőt Zürichben meg pl. szinte egyáltalán nem ...
>
> Ezt viszont elhiszem.
>
>> De a lényeg: szerintem a MO-i füstölgő dízelek esetében a MOL keze is
>> alaposan közrejátszik ... ahogy pl. a benzin is sokkal-sokkal hitvényabb
>> errefelé. De ez csak sejtés ... sosem volt dízelem.
>
> Már meséltem itt, hogy amikor az első HDI Xantiámat vettem, megkérdeztem a
> szervizes srácokat (18 év óta Keszthelyre járok Rigóékhoz - méltán elismert,
> nagy múltú szervíz), hogy nem kell-e beletenni esetleg plusz gázolajszűrőt
> (gondolván az érzékeny piezo - vagymi - befecskendezőkre). Azt mondták, hogy
> ha nem tankolok Mo-on, akkor nem kell. :)
>
> <anekdota>
> Most november környékén elgondolkoztunk egy új autó vásárlásán, mert a
> Xantia már erősen bakfis korú (16+ éves). Igaz, szeretjük és óvjuk. Egy
> japán márkát néztünk ki, 4000 Eurós akciós kedvezmány volt rá dec.31-ig. A
> szomszédom is vett, és megtetszett asszonypajtinak (nem a szomszéd, hanem az
> autója). El is mentünk teszt vezetésre, tetszett is, pénz is megvan rá,
> szóval nem gond.
> Utána pár nappal kellett mennem vizsgáztatni a Xantiát. Mindig az ÖAMTC-nél
> vizsgáztatom. Ennek hátránya, hogy ők a legszigorúbbak, de ez előny is, mert
> legalább tudom, hogy mi van a verdával. (Igaz, Rigóék mindig alaposak,
> vizsga előtt jól átnézik Keszthelyen a taligát.) Legnagyobb megdöbbenésemre
> (én sem számítottam rá), nulla hibaponttal ment át a kocsi. Pedig töviről
> hegyire átnézték, az öreg autókkal nagyon szőröznek. :) (Kb. 40 percig tart,
> egészen rendesen szétkapják).
> Így aztán azt mondtuk, hogy még egy-két évig marad az öreg autó, nem érdemes
> kiadni a pénzt az újra. Azért csak egy-két évig, mert már most is érezzük a
> kort, hiszen némely alkatrészt nem lehet csak úgy a raktárból előszedni,
> sokszor csak előre megrendeléssel lehet hozzájutni.
> </anekdota>
>
>
> Károly
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list