[elektro] Korszerű riasztó autóba - mit tanácsoltok?
gyapo
gyapo at freemail.hu
Sun Dec 17 09:09:05 CET 2017
2017 December 16, Saturday 19:51 FuzArn, you wrote:
F> Sokan zarjak a motorteret.
F> Ki, hogyan.
F> Ha meghuzod a motorternyito bowdent az meghuz egy mikrokapcsolot
F> ami old/osszekoti a gyari elvagott bowdent egy elektromagnes
F> segitsegevel a bowden masik felevel. legtobb ha jol tudom ilyen.
F> Lemerult/meritett akkunal ez okozhat gondot, mivel nyithatova
F> valhat a motorter, ra kell kerdezni.
OK, ez így rendben. Valahova kivezetném a vésznyitáshoz a drótot,
persze ehhez kell magamnál hordani egy elemet vagy akkut, de aki
elemlámpa mániás, annak ez nem gond. :) Bár ha lemerült az akku, akkor
úgyse lehet beindítani.
F> Cerberos egy elektromotorral mukodtetett bowdenes motorterzar
F> retesz es valtozar retesz mechanizmussal dolgozik. Gyari
F> motorterzar es bowdene megberhelese nelkul.
F> (Kuplungos verzional van extra munkahenger a kuplung olajnak, es
F> ha aktiv a rendszer abba aramlik az olaj)
F> Ez lemerult/meritett akkunal is biztos ved. Menet kozben pedig
F> nyithato a motorter, ami nem egy hatrany.
F> Ami az elektronikakat vezerli, nos, 2017-ben bitcoin es cloud
F> computing vilagaban egy gpu-val lazan feltorod az ugrokodos
F> nyitokat akar meg otthon is, de az rfid kartyakat is rendre torik meg kulonfele modokon.
Az ugrókódost eddig se éreztem komolynak, de ha már az rfid is megy,
akkor már abban se bízok. De igazából a távirányítás ki is hagyható,
beülés után x késleltetés, addig be lehet adni a kódot.
F> Atjatszani/zavarni pedig meg konnyebb.
F> Rfid fem tokba, hasznalat utan, es akkor megtettunk mindent. :) de
F> igazabol ejjel az agyad mellol is siman elviszik a kocsikulcsot az
F> extra vedelmet nyito kulcsokkal , miutan egy kis altatogazt benyomtak a kuszob alatt....
F> Szoval nem art kulon tartani a kocsikulcstol.
Most ezt az ellopást, kényszerítést hagyjuk, az más téma.
A lényeg, hogy a távirányítás/rfid támadható. Vagyis a legjobbnak az
egyedi nyitás tűnik, pedálok/kezelőszervek megfelelő működtetésével,
lehetőleg kívülről láthatatlan módon.
A távirányító meg maradjon meg kényelmi funkciónak az ajtó nyitásához,
de se a riasztót, se az indításgátlót ne kapcsolja ki.
Mi a helyzet a motortértető felfeszítésével? Az megsérül ugyan, de
marad még elég eladható alkatrész. És ha nyitva a motortér, akkor
minden kiiktatható, lecserélhető, az autó beindul és el tud menni
roncsolt motortértetővel. Ez nem jellemző lopási mód? Mondjuk ha az
lenne, akkor a pajzs is gondban lenne.
Üdv.: gyapo
More information about the Elektro
mailing list