[elektro] Színszűrő

Xorn toth.endre at gmail.com
Mon Oct 17 15:44:19 CEST 2016


De, raknak. A futófelületen mindig acélszál van, csak oldalt nincs. És
éppen ezért nem is annyira kritikus a forgásirány, mint régen, mert a
nemtudommilyen szálakhoz jobban tapad a gumi, mint az acélhoz.

Best regards,
Andy

jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta (2016. október 17. 15:32):
> Jozef Gabulya wrote:
>
>> nem tudom, en sok-sok evel ezelott tanultam es vizsgaztam akkor ez
>> volt a magyarazat
>>
>> " Ha a gumi forgásiránya megváltozik, tehát másik oldalra rakják fel,
>> mint amelyiken addig futott, hiába jó a futófelület mélység, az
>> ellenkező irányú terhelés miatt gyorsan cserére szorulhatnak.
>> ("Összekavarodnak" az acélszálak, és erősen ráz a kerék,
>> kiegyensúlyozhatatlan lesz"
>
>
> talán az a változás, hogy mostanság nem raknak bele acélt, ha jól tudom.
>
> Én biztos, hogy nem tudok mindent a témában, ezért van, hogy acél ide vagy
> oda, semmiféle érdemi okot nem vagyok képes kitalálni, hogy mi történhet a
> fordítva felrakásnál. Az már biztosnak tűnik, hogy az igénybevétel nem lehet
> nyomaték jellegű, mert az egy hajtott keréknél, főleg, ha első, mindkét
> irány mindkét oldalon vastagon előfordul. Tehát már csak a folyamatos járás
> adott terheléssel lehet a gond, de ezügyben nekem semmi érdemit nem sikerült
> kitalálni, miféle változás történhet a gumin belül, a szálak közelében vagy
> akárhol.
>
> Gumiszerelők a futófelület simogatásával el szokták tudni (állítólag)
> dönteni, merre ment a gumi, de nekem úgy tűnik, hogy ez érdemben csak a
> hajtott keréknél működhet. Vagy a nem hajtottnál ellenkező irányú nyomaték
> miatt csalóka lesz az infó. (Hangyányit fűrészesen kophat ugye, de csak
> nyomaték esetén. Nyomaték nélkül ez se jön létre szerintem.)
>
> hjozsi
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list