[elektro] Színszűrő
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Oct 17 15:32:19 CEST 2016
Jozef Gabulya wrote:
> nem tudom, en sok-sok evel ezelott tanultam es vizsgaztam akkor ez
> volt a magyarazat
>
> " Ha a gumi forgásiránya megváltozik, tehát másik oldalra rakják fel,
> mint amelyiken addig futott, hiába jó a futófelület mélység, az
> ellenkező irányú terhelés miatt gyorsan cserére szorulhatnak.
> ("Összekavarodnak" az acélszálak, és erősen ráz a kerék,
> kiegyensúlyozhatatlan lesz"
talán az a változás, hogy mostanság nem raknak bele acélt, ha jól tudom.
Én biztos, hogy nem tudok mindent a témában, ezért van, hogy acél ide vagy oda,
semmiféle érdemi okot nem vagyok képes kitalálni, hogy mi történhet a fordítva
felrakásnál. Az már biztosnak tűnik, hogy az igénybevétel nem lehet nyomaték
jellegű, mert az egy hajtott keréknél, főleg, ha első, mindkét irány mindkét
oldalon vastagon előfordul. Tehát már csak a folyamatos járás adott terheléssel
lehet a gond, de ezügyben nekem semmi érdemit nem sikerült kitalálni, miféle
változás történhet a gumin belül, a szálak közelében vagy akárhol.
Gumiszerelők a futófelület simogatásával el szokták tudni (állítólag) dönteni,
merre ment a gumi, de nekem úgy tűnik, hogy ez érdemben csak a hajtott keréknél
működhet. Vagy a nem hajtottnál ellenkező irányú nyomaték miatt csalóka lesz az
infó. (Hangyányit fűrészesen kophat ugye, de csak nyomaték esetén. Nyomaték
nélkül ez se jön létre szerintem.)
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list