[elektro] hütő kérdések
Sandor
chiplista2007 at gmail.com
Fri Nov 18 08:57:29 CET 2016
megharcoltam a hűtővel...
forrasztható töltőszár beforraszt, öngyujtógázzal (először kienged, ami jönni
akar majd feltölt a gépre írt menyiséggel) feltölt, örül mert müxik minden mint
állat. gép otthagy, mire visszanéz a fagyó -20, a rendes rész -1. na ekkor
kikapcs. rájön hgy a termosztát rossz, mert nem kapcsol le.
legközelebb nem indul :-/ megnéz, motorvédő relé meghalt. a kompiban meg furcsán
zörög valami.
na ekkor bevadul és sarokcsiszolóval kompi szétszed, ELTÖRT A DUGATTYÚSZÁR !
bAXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXameg!
node :-) ez simán cserélhető (lenne ha lene pót). vissza is lehetne hegeszteni.
kérdésem vajon hol tudnék ehhez alkatrészt szerezni?
a másik kérdés: vajon miért dobálják ki ezeket a kompikat ahelyett, hogy
megpróbálnák megcsinálni? kicsit macerás, de mégse 30e a javítás.
és végül utoljára: a kikukázott hűtőkből csak kiszedi valaki ezeket, hol lehetne
ehhez hozzáférni? jofogas, vatera nem nyert...
egy HTK12AA kellene...
lehet elvetemült vagyok, de mivel nyomor van idő meg van küzdenék...
egyébiránt arra is rájöttem, hogy nem egy nagy kunszt ez a javítás (mint minden,
ha kitúrtad az infót...) simán jó lenne bele egy használt másik R600 gázos,
~190W környéki kompi.
aproposz mi lehet a kompik között a különbség, mármint az eltérő hűtőközegesek
között? rosszul gondolom, hogy egy régebbi nem R600-ast feltölthetnék R600-al?
éshaigenmiértnem? :-D
Sándor
On 2016.11.04. 11:36, Cser Tamas wrote:
> amennyi neked a géphez kell, azt öngyujtótöltő pici gázpalack
> formájában meg tudod venni :-) mert abban butángáz van, és még
> büdösítve sincs
>
> csak a hűtőszafthoz kell a zöldkártyát bemutatnod, alkatrészt
> meg kapsz simán.
>
> ahol a kompresszor oldalán az elszorított csőcsonk van,
> annak a csövéhez autószelepes csővéget lehet is kapni,
> görgős vágóval az elszorított csonkot levágni,
> aztán vagy peremezve, hollandival összeszerelni,
> vagy (ahogyan az autóklímához van) gumicsövesen
>
> pl. az így összeállított szelepesen meg az öngyujtógázt benyomatni
>
>
>
>
>
>
> Sandor <chiplista2007 at gmail.com> írta (2016. november 4. 7:26):
>> igen R600 :-)
>> ha jól tudom ez izobután, valahol csak vehető.
>>
>> a "töltés" az mennyire bonyi?
>> tudom zöldkártya meg befolyássalüzérkedősszakmaiösszezárás, de ha mégis
>> megpróbálnám azthogy? a keményforrasztást meg tudom oldani.
>> mennyit kell tölteni egy hűtőbe?
>>
>> szóval mérjek teljesítményt, ha a névleges alatti jóval akkor gázhiányos?
>>
>> gondolom ez is valamiféle dugattyús kompi belülről. az nem szokott
>> megmördelni?
>>
>> 13 éves a kicsike.. :-O
>>
>> Sándor
>>
>>
>> On 2016.11.03. 19:38, Cser Tamas wrote:
>>>
>>> mai modern időkben pl. R600a szokott rajta lenni,
>>> R134 ritkán, szóval a hűtőközeg lehet izgalmas
>>>
>>> Cser Tamas <maguspr53 at gmail.com> írta (2016. november 3. 19:33):
>>>>
>>>> az adatlapja a hűtőtérben is szokott lenni
>>>> a hűtőközeg Rxxx számok,
>>>> meg ha megy a motor, és gázhiányos, akkor kisebb
>>>> terhet jelent, tehát az adatlapon 100W-os és csak fogyimérő
>>>> csak 70W-ot mutat, akkor a motor jó, és "csak gázhiányos"
>>>>
>>>> a hűtőközeg alapján meg mondanék véleményt hozzá
>>>>
>>>>
>>>> Sandor <chiplista2007 at gmail.com> írta (2016. november 3. 19:06):
>>>>>
>>>>> hello,
>>>>>
>>>>> volt nemrég hűtőkkel kapcsolatos infoáradat, amit önképzőkörileg
>>>>> figyelemmel
>>>>> is kisértem. és voilá... :-O
>>>>>
>>>>> szóval szomszédom hűtót cserélt és a "lehulló" nálam landolt. elég szép
>>>>> termetes jószág és nem is a szokásos 30 éves lehel, hanem egy ariston
>>>>> rajtjelű olasz dög. mondanom se kell jobb, mint amit neked dobott eddig
>>>>> az
>>>>> élet...
>>>>>
>>>>> a kompresszora HTK12AA tipusú.
>>>>> elvileg a szerelőjük szerint kompresszor hibás. egyik napról a másikra
>>>>> halt
>>>>> meg.
>>>>> és itt jön az én kérdésdömpingem :-)
>>>>>
>>>>> nemzörög, nemcsattog, rendes kompresszor hangja van, az egyik csöve
>>>>> kicsit
>>>>> meleg, a másik kicsit hideg, szóval ez nem változik és jár szorgalmasan.
>>>>>
>>>>> lehet ez hűtőközeg hiány? ha igen az hogyan tudnám megállapítani
>>>>> reverzibilis módszerekkel :-) le kell ehhez vágni vagyhogy? mit nézzek?
>>>>>
>>>>> ha csak nyomásteszt (und jav.) és töltés kellene neki az nem gazdasági
>>>>> totálkár, nemúgy mint ha új kompresszort is kell venni (30-40e plusz
>>>>> töltés).
>>>>>
>>>>> milyen hiba lehet még? valami kapilláris dugulás, termosztát, PTC
>>>>> mittudomén...
>>>>>
>>>>> mennyire lehet és szabad más kompresszort beleépíteni, mint a gyári? ki
>>>>> tudja mi jön velem szembe. természetesen valami hasonló paraméterűt
>>>>> gondolokm nem egy 50 éves ruszi vasbányát :-)
>>>>> hol érdemes nézni bontott kompresszort (debrecen)?
>>>>>
>>>>>
>>>>> köszi,
>>>>> Sándor
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list