[elektro] távkapcsoló, rádiós -> fűtés

Xorn toth.endre at gmail.com
Tue Nov 15 15:22:31 CET 2016


Totalcar is azt találta ki anno, hogy a sebesség és a fogyasztás
közötti optimum városi sebességeknél az erőteljes 50-re gyorsítás,
majd motor nélkül 30-ig gurulás. Azért hozzátették, hogy a
gyakorlatban nehogy kipróbálja valaki... :-)

Best regards,
Andy

jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta (2016. november 15. 15:17):
> Acs Gabor wrote:
>>
>> ezt a problémát pár éve már tárgyaltuk, akkor az volt a számomra
>> legtetszetősebb válasz, hogy ha nappal ennyi fokra állítod, éjjel meg
>> annyira, a kettő átlaga biztos kevesebb lesz, mint ha végig a magason
>> lett volna.
>
>
> Pontosan. Ez adja a megtakarítást egy részét is.
> A másik rész (kazán esetén) talán az lehet, hogy felfűtéskor a kazán jobb
> hatásfokú, ha erősebben dolgozik, mintha csak épphogy, de ebben nem vagyok
> biztos.
>
>
> Autónál mindenestre igaz. Ha úgy közlekedek, hogy felhúzom az autót
> (sebesség legyen mondjuk 80), aztán hagyom kigurulni leállított motorral,
> mondjuk 50-nél lendülettel elindítani, megint fel 80-ra, az sokkal kevesebb
> benzinnel jár, mintha egyenletesen 65-tel menne a járgány.
>
> Hasonló hatású lehet egy hullámzó út. Emelkedőn helyzeti energia töltődik az
> autóba, a motor erősebben dolgozik, a lejtős részen meg motor kikapcs, és
> hadd guruljon.
>
>
> hjozsi
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list