[elektro] Eagle autoroute
elight
elight at gmail.hu
Fri May 13 11:10:57 CEST 2016
Jajj bocs , a lényeg
(válasz a kérdésedre) lemaradt!
Az említett okok, a bekerülés és
a betanulási időigény miatt :
'Egyetlen nyákra biztosan nem!'
Ha hoszzútávra kell,
és sok sok munkára ,
akkor jelentős nyereség lehet idővel.
Szóval nem azzal kell foglakozni,
( szerintem nem kérdés ebben a döntésben )
hogy a kolléga nem ismeri,
és nem tudja hatékonyan alkalmazni.
Meg kell nézni,
azután ki kell számolni,
és ha kell, akkor kell,
majd megtanulja!
Szóval csak erre a munkára
már késő lesz a dolog azt hiszem.
Üdv István
2016-05-13 11:02 keltezéssel, elight írta:
> én sem.
>
> De nem is úgy kell tekinteni..
> A kézi nyáktervezést is meg kell tanulni
> a szabályrendszerét meg kell ismerni
> és következetesen alkalmazni... (legalább 1-2 év)
> Szoktam mondogatni, más munkáit elnézegetve:
> "Aki kézzel nem tud nyákot, az géppel sem!"
>
>
> Ad 1. Egy autórutert is meg kell tanulni
> hogyan lehetséges optimálisan paraméterezni.
> (szintén legalább1-2 év)
> Ad 2. Ha nem használod , nem is alakul ki a gyakorlat
> a magabiztosság a használatában
>
> Szerintem digitális dolgoknál használata
> általában lényegesen nyerőbb lehet.
> Egyébként tényleg meg kell gondolni mit adhat.
> Elvileg kézzel behúzod a tápokat , és a kényes dolgokat.
> Beállítod a tervezési szabályokat a board és az
> alkatrészek valamint a kivánt kompromisszumok függvényében.
> Azután nekiereszted... Egy bizonyos bonyulultsági
> szint felett sebességben verhetetlen, és rengeteg
> fáradságot is megspórolhat.
> Nekem .at Liznben egy cégnél egyszer még a 90 es években
> élőben megmutatták hogyan használják.
> Két HP "mosógép" dünnyögött az asztal alatt. A csöves monitoraik
> voltak akkorák mint manapság voltak a kisebb plazm tv-k.
> Egy 68000 ezres lapot terveztek és dokumentáltak éppen.
> Egy 3 fős csapat.. A lap kb volt olyan 40 x 40 cm 4 réteg
> és nekem úgytűnt nagyon zsufoltan van a sok sok IC
> elhelyezve.. ( Nem tudom ez volt e a heppjük,
> de én biztosan kártyákra bontottam volna akkoriban
> egy hasonló projektet. )
> A beszélgetésből kiderült hogy az érdemi munka ,
> a variációk szintén autoruterrel 3-4 napot vett igénybe,
> míg az utómunkán a dokumentálásom még
> egy hónapot dolgoztak.
> Szóval ez vezető elektronikai cégnél akkoriban..
> Szerintem azóta a hatékonyság csak fokozódhatott...
> ( Ja és nekünk akkoriban majnem HDD-nk nem volt annyi
> a gépünkben mint nekik RAM-juk a "mosógépben"?;)
>
> Tehát a lényeg hogy könnyen készítesz négy öt verziót
> elrendezésre, huzalozásra. És megbizonyodsz hogy
> egyáltalán az elképzelt dolog összehozható e
> az adott méretben.. Utánna szemre eldönthető hogy melyik
> a számodra legtetszetősebb , és azzal az elrendezéssel
> elkészíted a véglegest, javítgatog amíg bírod kézzel !
>
>
> Modom én aki többször próbálkozott
> de a mai napig nem szokta meg,
> és mégsem használ autórutert.
> De csak azért mert egyre kevesebb
> ami inspirálná hogy használjak..
> Ma már szinte nincsenek tepsi méretű lapok nálam,
> ( leszámítva néha egy egy egyedi ledes azörnyűséget)
> amelyk szép rendezett katonás sorokban rengeteg tokot
> tartalmaznak. Általában pár IC meg
> középen egy proc fityeg a tenyérnyi mérete sincs lapokon.
>
> Üdv István
>
>
>
> 2016-05-13 10:20 keltezéssel, Szlifka Tibor írta:
>> Még nem láttam olyan autoroutert, ami után ne kellett volna kézzel
>> erősen utándolgozni. Én is tiltakoznék.
>> (Persze van akit nem zavar, és autoroutolt NYÁK-okból csinál
>> kereskedelmi terméket, de alapból nem ez a vonal a követendő).
>> --
>> tibi
>>
>> fi F <flaist at gmail.com> írta (2016. május 12. 16:01):
>>> Sziasztok!
>>>
>>> Adott egy 4 rétegű nyák 110x60 mm kb. 400 légvezeték.
>>> A kérdés az, hogy érdemes-e az autoroute funkcióra beruházni.
>>> A kollega aki csinálja tiltakozik, mondván a tapasztalat az (több mint tíz
>>> évvel ezelőtti), hogy a végén úgyis kézzel kell megcsinálni.
>>>
>>> Van ezzel kapcsolatban tapasztalata valakinek?
>>>
>>>
>>> Üdv. FI.
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list