[elektro] Eagle autoroute

elight elight at gmail.hu
Fri May 13 11:10:57 CEST 2016


Jajj bocs , a lényeg
   (válasz a kérdésedre)  lemaradt!

Az említett okok, a bekerülés  és
a betanulási időigény miatt :
'Egyetlen  nyákra  biztosan nem!'

Ha hoszzútávra kell,
és sok sok munkára ,
akkor jelentős nyereség lehet idővel.

Szóval nem azzal kell foglakozni,
( szerintem nem kérdés ebben a döntésben )
hogy a kolléga nem ismeri,
és nem tudja hatékonyan alkalmazni.
Meg kell nézni,
  azután ki kell számolni,
    és ha kell, akkor kell,
           majd megtanulja!

Szóval csak erre a munkára
    már késő lesz a dolog azt hiszem.

Üdv István

2016-05-13 11:02 keltezéssel, elight írta:
> én sem.
>
> De nem is úgy kell tekinteni..
> A kézi nyáktervezést is meg kell tanulni
> a szabályrendszerét meg kell   ismerni
>     és következetesen alkalmazni... (legalább 1-2 év)
> Szoktam mondogatni,  más munkáit elnézegetve:
>     "Aki kézzel nem tud nyákot,  az géppel sem!"
>
>
> Ad 1.  Egy autórutert is meg kell tanulni
> hogyan lehetséges optimálisan paraméterezni.
>            (szintén legalább1-2 év)
> Ad 2. Ha nem használod , nem is alakul ki a gyakorlat
> a magabiztosság  a használatában
>
> Szerintem digitális dolgoknál használata
> általában lényegesen  nyerőbb lehet.
> Egyébként tényleg meg kell gondolni mit adhat.
> Elvileg kézzel behúzod a tápokat , és a kényes dolgokat.
> Beállítod a tervezési szabályokat a board és az
> alkatrészek valamint a kivánt kompromisszumok függvényében.
> Azután nekiereszted...  Egy bizonyos bonyulultsági
> szint felett sebességben verhetetlen, és rengeteg
>    fáradságot is  megspórolhat.
> Nekem .at Liznben egy cégnél egyszer még a 90 es években
> élőben megmutatták hogyan használják.
> Két HP "mosógép" dünnyögött az asztal alatt. A csöves monitoraik
> voltak akkorák mint manapság voltak a kisebb plazm tv-k.
> Egy 68000 ezres lapot terveztek és dokumentáltak éppen.
> Egy 3 fős csapat..  A lap kb volt olyan 40 x 40 cm 4 réteg
> és nekem úgytűnt nagyon zsufoltan van a sok sok IC
> elhelyezve.. ( Nem tudom ez volt e a heppjük,
> de én biztosan kártyákra bontottam volna akkoriban
> egy hasonló projektet. )
> A beszélgetésből kiderült hogy az érdemi munka ,
> a variációk szintén autoruterrel 3-4 napot vett igénybe,
> míg az utómunkán a dokumentálásom még
> egy hónapot dolgoztak.
>    Szóval ez vezető elektronikai cégnél akkoriban..
> Szerintem  azóta a hatékonyság csak fokozódhatott...
> ( Ja és nekünk akkoriban majnem HDD-nk nem volt annyi
>     a gépünkben mint nekik RAM-juk a "mosógépben"?;)
>
> Tehát a lényeg hogy könnyen készítesz négy öt verziót
> elrendezésre, huzalozásra. És megbizonyodsz hogy
> egyáltalán az elképzelt dolog összehozható e
> az adott méretben.. Utánna szemre eldönthető hogy melyik
> a számodra legtetszetősebb , és azzal az elrendezéssel
> elkészíted a véglegest, javítgatog amíg bírod  kézzel !
>
>
> Modom én aki többször próbálkozott
> de a mai napig  nem szokta meg,
> és mégsem használ autórutert.
> De csak azért mert egyre kevesebb
> ami inspirálná hogy használjak..
> Ma már szinte nincsenek tepsi méretű lapok nálam,
>    ( leszámítva néha egy egy egyedi ledes azörnyűséget)
> amelyk szép rendezett katonás sorokban rengeteg tokot
> tartalmaznak. Általában pár IC meg
> középen egy proc fityeg a tenyérnyi mérete sincs lapokon.
>
> Üdv István
>
>
>
> 2016-05-13 10:20 keltezéssel, Szlifka Tibor írta:
>> Még nem láttam olyan autoroutert, ami után ne kellett volna kézzel
>> erősen utándolgozni. Én is tiltakoznék.
>> (Persze van akit nem zavar, és autoroutolt NYÁK-okból csinál
>> kereskedelmi terméket, de alapból nem ez a vonal a követendő).
>> --
>> tibi
>>
>> fi F <flaist at gmail.com> írta (2016. május 12. 16:01):
>>> Sziasztok!
>>>
>>> Adott egy 4 rétegű nyák 110x60 mm kb. 400 légvezeték.
>>> A kérdés az, hogy érdemes-e az autoroute funkcióra beruházni.
>>> A kollega aki csinálja tiltakozik, mondván a tapasztalat az (több mint tíz
>>> évvel ezelőtti), hogy a végén úgyis kézzel kell megcsinálni.
>>>
>>> Van ezzel kapcsolatban tapasztalata valakinek?
>>>
>>>
>>> Üdv. FI.
>>> -----------------------------------------
>>>             elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>             elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list