[elektro] Eagle autoroute
elight
elight at gmail.hu
Fri May 13 11:02:06 CEST 2016
én sem.
De nem is úgy kell tekinteni..
A kézi nyáktervezést is meg kell tanulni
a szabályrendszerét meg kell ismerni
és következetesen alkalmazni... (legalább 1-2 év)
Szoktam mondogatni, más munkáit elnézegetve:
"Aki kézzel nem tud nyákot, az géppel sem!"
Ad 1. Egy autórutert is meg kell tanulni
hogyan lehetséges optimálisan paraméterezni.
(szintén legalább1-2 év)
Ad 2. Ha nem használod , nem is alakul ki a gyakorlat
a magabiztosság a használatában
Szerintem digitális dolgoknál használata
általában lényegesen nyerőbb lehet.
Egyébként tényleg meg kell gondolni mit adhat.
Elvileg kézzel behúzod a tápokat , és a kényes dolgokat.
Beállítod a tervezési szabályokat a board és az
alkatrészek valamint a kivánt kompromisszumok függvényében.
Azután nekiereszted... Egy bizonyos bonyulultsági
szint felett sebességben verhetetlen, és rengeteg
fáradságot is megspórolhat.
Nekem .at Liznben egy cégnél egyszer még a 90 es években
élőben megmutatták hogyan használják.
Két HP "mosógép" dünnyögött az asztal alatt. A csöves monitoraik
voltak akkorák mint manapság voltak a kisebb plazm tv-k.
Egy 68000 ezres lapot terveztek és dokumentáltak éppen.
Egy 3 fős csapat.. A lap kb volt olyan 40 x 40 cm 4 réteg
és nekem úgytűnt nagyon zsufoltan van a sok sok IC
elhelyezve.. ( Nem tudom ez volt e a heppjük,
de én biztosan kártyákra bontottam volna akkoriban
egy hasonló projektet. )
A beszélgetésből kiderült hogy az érdemi munka ,
a variációk szintén autoruterrel 3-4 napot vett igénybe,
míg az utómunkán a dokumentálásom még
egy hónapot dolgoztak.
Szóval ez vezető elektronikai cégnél akkoriban..
Szerintem azóta a hatékonyság csak fokozódhatott...
( Ja és nekünk akkoriban majnem HDD-nk nem volt annyi
a gépünkben mint nekik RAM-juk a "mosógépben"?;)
Tehát a lényeg hogy könnyen készítesz négy öt verziót
elrendezésre, huzalozásra. És megbizonyodsz hogy
egyáltalán az elképzelt dolog összehozható e
az adott méretben.. Utánna szemre eldönthető hogy melyik
a számodra legtetszetősebb , és azzal az elrendezéssel
elkészíted a véglegest, javítgatog amíg bírod kézzel !
Modom én aki többször próbálkozott
de a mai napig nem szokta meg,
és mégsem használ autórutert.
De csak azért mert egyre kevesebb
ami inspirálná hogy használjak..
Ma már szinte nincsenek tepsi méretű lapok nálam,
( leszámítva néha egy egy egyedi ledes azörnyűséget)
amelyk szép rendezett katonás sorokban rengeteg tokot
tartalmaznak. Általában pár IC meg
középen egy proc fityeg a tenyérnyi mérete sincs lapokon.
Üdv István
2016-05-13 10:20 keltezéssel, Szlifka Tibor írta:
> Még nem láttam olyan autoroutert, ami után ne kellett volna kézzel
> erősen utándolgozni. Én is tiltakoznék.
> (Persze van akit nem zavar, és autoroutolt NYÁK-okból csinál
> kereskedelmi terméket, de alapból nem ez a vonal a követendő).
> --
> tibi
>
> fi F <flaist at gmail.com> írta (2016. május 12. 16:01):
>> Sziasztok!
>>
>> Adott egy 4 rétegű nyák 110x60 mm kb. 400 légvezeték.
>> A kérdés az, hogy érdemes-e az autoroute funkcióra beruházni.
>> A kollega aki csinálja tiltakozik, mondván a tapasztalat az (több mint tíz
>> évvel ezelőtti), hogy a végén úgyis kézzel kell megcsinálni.
>>
>> Van ezzel kapcsolatban tapasztalata valakinek?
>>
>>
>> Üdv. FI.
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list