[elektro] servo elektronika..hogy?

hg12345 hg12345 at freemail.hu
Fri Mar 4 09:44:57 CET 2016


Sok helyen használnak PTC a motorral sorba kötve, amikor megnövekszik ütközésnél az áram, akkor PTC ellenállása is megnövekszik, és ezért csökken a motor nyomatéka.....


elight <elight at gmail.hu> írta:
>Szia,
>
>még nem mélyedtem el ,
>de sokkal igéretesebbnek tűnik.
>A shunt-ön a motor drasztikus megállása
>egy tüskét generál, ezt szkóppal
>megnézheted. Ha DC 350mA mérsz
>az az első pillanatban lehet 1-2 Amper is
>és az a ellenálláson okozhat 1-2V os tüskét is.
>Erről már begyujthat egy érzékenyebb tirisztor
>vidáman.
>
>De nem azt mondtad, nincs shunt?
>
>Üdv István
>
>2016-03-03 19:42 keltezéssel, Viktor Fuzesi írta:
>> Sziasztok,
>>
>> Nah futok meg egy kort ezzel,
>>
>> https://drive.google.com/file/d/0B2So35_0ItKZZlZVcDNfQ29WRG8/view?usp=docslist_api
>>
>> Ez igy mukodhet?
>> 20mA kb a motor arama terheles nelkul es 350re megy fol vegallasnal.
>>
>> Rsonton a fesz megemelkedik, tirisztor vezet, tranzisztor szakad. A
>> kapcsolo atmenetenel a fesz egy pillanatra el, tirisztor alapra áll.
>>
>> Hm?
>> Koszi!!
>>
>> Viktor
>> 2016. márc. 1. du. 2:49 ezt írta ("Ekati Bt." <ekati at kabelszat2002.hu>):
>>
>>>> Azért én már találkoztam olyan megoldással, hogy állandóan rajta maradt
>>>> a fesz a motoron.
>>>> Úgy gondolták, hogy attól a 1-200mA-től semmi baja sem lesz, a motor meg
>>>> nem elég erős ahhoz, hogy a mechanikát tönkre tegye.
>>> A Fiat Multipla-ban elszámolták magukat. Ott is rajtahagyják és
>>> rendszeresen ledózerolja a fogakat. Én is azt mondom, hogy csomósodjon
>>> meg a szőr a seggén. 1 centért ilyen gány munkát.
>>>
>>> NagyZé
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>            elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>
>-----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list