[elektro] tréner fék

Gabor Jordan jordang.elektro at gmail.com
Mon Jan 11 11:37:24 CET 2016


A franc, bocs, ez nem a listára akart menni!
Csak Andy-nek.
:-(

ÜDV JG

1/11/2016 11:07 AM keltezéssel, Gabor Jordan írta:
> Hello,
>
> Sok dolog történt azóta, hogy írtam a listára ezt a kérdést, de megint
> visszajutottam az autó generátorhoz. Már elvetettem egyébként, mert azt
> hittem találtam tuti megoldást és egyébként ha a hangtól eltekintek,
> találtam is. Repülő modelleztem régebben és vannak kicsi motorjaim,
> azzal kipróbáltam majd egy havertől elkértem azt a motorját ami 5kg-os
> repcsit visz fel simán. Rátettem 3 fázis egyenirányítását (először sima
> diódákból, majd cserélni kellett kis nyitófeszültségűre) majd arra egy
> dcdc konvertert, amire egy 50Wos ellenállást. Attól eltekintve, hogy az
> ellenállást nagy hűtőborda ellenére is tönkretettem (nem meglepetés),
> minden jó. Csak az nem, hogy a motor hűtése fütyül. Nem kicsit. Mivel
> repülős motor, arra is van tervezve, hogy van hűtés bőven. Ahhoz, hogy
> jól működjön min. 2000 rpm fordulat kell neki. Ott viszont elkezd
> fütyülni. Mielőtt azt hinnéd vicc a modellező motor, vess ide egy
> pillantást :
> http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18182__Turnigy_Aerodrive_SK3_6374_168kv_Brushless_Outrunner_Motor.html
> .
>
> Úgyhogy átalakult a projekt megint, visszakanyarodom az autós
> generátorhoz, mégpedig azért, mert meg akarom nézni, kis fordulaton,
> ahol még nincs számottevő hangja, elég fékhatást ad-e. Ezzel sajnos a
> lendkereket kell növelni, de ez van. Valamit valamiért.
>
> Úgyhogy, ha még megvan és nem kell, mégis elkérném a generátort.
> Tervezek is holnap BP-re menni, ha neked is alkalmas.
>
> Ha az sem jönne be, akkor veszek egy nagy repülős motort, mert amit
> próbáltam az csak a fele annak amit linkeltem fent.
>
> Ha nem jó neked napközben, lehet megkérnék egy havert még ma menjen már
> el érte. Ha úyg jó.
>
> Megadod a telefonszámod?
>
> Kösz,
> ÜDV JG
>
> 1/3/2016 6:41 PM keltezéssel, Xorn írta:
>> A Mondeóban a főtengely szíjtárcsa és a generátor tárcsája kb. 3:1
>> arányú, azaz a 4000 fölötti legnagyobb főtengely-fordulatszámhoz alsó
>> hangon tíz-, de inkább 12 ezres generátor fordulat tartozik.
>>
>> Egy Ford Escort '94 1.4 benzines generátort tudok adni, ha eljössz érte
>> Rómaifürdőre, azután jó játékot. :-)
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> Gabor Jordan <jordang.elektro at gmail.com> írta (2016. január 3. 18:35):
>>> ÜDV ,
>>>
>>> Ha jól rémlik, nemrég volt téma, de nem találom. Még csak játsszom a
>>> gondolattal, hogy egy fekvő szobabringát csináljak és kellene valami
>>> nagyon csendes, jól szabályozható fék.
>>> Autó generátornak mi a használható fordulatszám tartománya? Mennyi az
>>> áttétel a főtengely és a generátor tengely között?
>>>
>>> kb. folyamatos 200W-ot kellene megemészteni, amiből, lejön amit az
>>> áttétel megesz, de csúcsban ennek több mint duplája is kellhet. Nagyon
>>> kis terheléses állás is kell.
>>>
>>> Látom vannak szabadon futós generátorok. Ha még valahogy egy lendkereket
>>> rá tudok applikálni a generátor tengelyre, akkor meg van oldva a
>>> szabadonfutó is. Már csak áttétel kellene, ami nem kicsi sajnos. A
>>> szobai trénerek tipikusan 30mm tengelyen hajtanak, 1-2kg tömegű 150-200
>>> átmérőjű lendkereket és az pont jó. Annak a fordulatszáma olyan
>>> 1500-7000 között változik (10km/h - 40km/h). Ez sok a generátornak? Vagy
>>> ezen a fordulatszámon már süvít visít? (fontos, hogy csendes legyen) Meg
>>> a csapágyazás eszi meg a 200W felét?  Nyilván akkor kisebb fordulatszám
>>> kell, csak akkor meg a lendkerék kell nagyobb. Volt egy szobabringám
>>> (Mali LG4) amin kicsi volt az áttétel, kb. 6-7szeres, de brutálnagy
>>> lendkerék volt, 16kg.
>>>
>>> Lendkerék méretét hogyan kell számolni? Mondjuk ha a generátornál a fele
>>> lenne a fordulatszám a görgőhöz képest, akkor mennyivel nagyobb
>>> lendkerék kellene? Persze gondolom az átmérő számít a tömeg mellett.
>>> Nyilván ha ugyan az a tömeg nagyobb átmérőn van, az jobb. Egyébként
>>> kompakt kellene legyen. Max. kb. 200-250mm átmérőjű lendkerékkel jó
>>> lenne megoldani.
>>>
>>> Végiggondolva, ez a generátor téma eléggé nehéz ügy, még árban sem jó.
>>> Még ha szerzek is valami elfekvő generátort mondjuk 10e-ért, hozzá kell
>>> csináltatni lendkereket, az egészet kiegyensúlyozni, ennyiért veszek
>>> kész görgőt amiből a fékező-lendkerék egységet felhasználom. Azért mégis
>>> kíváncsi lennék, hova jutott a generátor témával, aki ezzel
>>> foglalkozott, ha megosztod.
>>>
>>> Kész fekvő szobabringát, amit lehet kapni, egyrészt 250k HUF, másrészt
>>> nem is jó. Konditeremben próbáltam megint fekvőbringát, amit nem értem
>>> miért neveznek fekvőbringának amikor ülni kell rajta és bőven az ülőlap
>>> vonala alatt van a pedál tengely. Nagyon rossz, nekem legalábbis. Ültem
>>> már rendes rekumbensen nem egyszer, az jó, de jobban hátradőlök és a
>>> pedál sokkal feljebb van. Arra gondoltam megveszem a rekumbens ülést és
>>> leantek csövekből és csatlakozásokból csinálok vázat.
>>>
>>> ?
>>>
>>> Kösz,
>>> JG
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>             elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>             elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list