[elektro] tréner fék
Gabor Jordan
hg9xt.gabor at gmail.com
Mon Jan 11 11:07:22 CET 2016
Hello,
Sok dolog történt azóta, hogy írtam a listára ezt a kérdést, de megint
visszajutottam az autó generátorhoz. Már elvetettem egyébként, mert azt
hittem találtam tuti megoldást és egyébként ha a hangtól eltekintek,
találtam is. Repülő modelleztem régebben és vannak kicsi motorjaim,
azzal kipróbáltam majd egy havertől elkértem azt a motorját ami 5kg-os
repcsit visz fel simán. Rátettem 3 fázis egyenirányítását (először sima
diódákból, majd cserélni kellett kis nyitófeszültségűre) majd arra egy
dcdc konvertert, amire egy 50Wos ellenállást. Attól eltekintve, hogy az
ellenállást nagy hűtőborda ellenére is tönkretettem (nem meglepetés),
minden jó. Csak az nem, hogy a motor hűtése fütyül. Nem kicsit. Mivel
repülős motor, arra is van tervezve, hogy van hűtés bőven. Ahhoz, hogy
jól működjön min. 2000 rpm fordulat kell neki. Ott viszont elkezd
fütyülni. Mielőtt azt hinnéd vicc a modellező motor, vess ide egy
pillantást :
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18182__Turnigy_Aerodrive_SK3_6374_168kv_Brushless_Outrunner_Motor.html
.
Úgyhogy átalakult a projekt megint, visszakanyarodom az autós
generátorhoz, mégpedig azért, mert meg akarom nézni, kis fordulaton,
ahol még nincs számottevő hangja, elég fékhatást ad-e. Ezzel sajnos a
lendkereket kell növelni, de ez van. Valamit valamiért.
Úgyhogy, ha még megvan és nem kell, mégis elkérném a generátort.
Tervezek is holnap BP-re menni, ha neked is alkalmas.
Ha az sem jönne be, akkor veszek egy nagy repülős motort, mert amit
próbáltam az csak a fele annak amit linkeltem fent.
Ha nem jó neked napközben, lehet megkérnék egy havert még ma menjen már
el érte. Ha úyg jó.
Megadod a telefonszámod?
Kösz,
ÜDV JG
1/3/2016 6:41 PM keltezéssel, Xorn írta:
> A Mondeóban a főtengely szíjtárcsa és a generátor tárcsája kb. 3:1
> arányú, azaz a 4000 fölötti legnagyobb főtengely-fordulatszámhoz alsó
> hangon tíz-, de inkább 12 ezres generátor fordulat tartozik.
>
> Egy Ford Escort '94 1.4 benzines generátort tudok adni, ha eljössz érte
> Rómaifürdőre, azután jó játékot. :-)
>
> Best regards,
> Andy
>
> Gabor Jordan <jordang.elektro at gmail.com> írta (2016. január 3. 18:35):
>> ÜDV ,
>>
>> Ha jól rémlik, nemrég volt téma, de nem találom. Még csak játsszom a
>> gondolattal, hogy egy fekvő szobabringát csináljak és kellene valami
>> nagyon csendes, jól szabályozható fék.
>> Autó generátornak mi a használható fordulatszám tartománya? Mennyi az
>> áttétel a főtengely és a generátor tengely között?
>>
>> kb. folyamatos 200W-ot kellene megemészteni, amiből, lejön amit az
>> áttétel megesz, de csúcsban ennek több mint duplája is kellhet. Nagyon
>> kis terheléses állás is kell.
>>
>> Látom vannak szabadon futós generátorok. Ha még valahogy egy lendkereket
>> rá tudok applikálni a generátor tengelyre, akkor meg van oldva a
>> szabadonfutó is. Már csak áttétel kellene, ami nem kicsi sajnos. A
>> szobai trénerek tipikusan 30mm tengelyen hajtanak, 1-2kg tömegű 150-200
>> átmérőjű lendkereket és az pont jó. Annak a fordulatszáma olyan
>> 1500-7000 között változik (10km/h - 40km/h). Ez sok a generátornak? Vagy
>> ezen a fordulatszámon már süvít visít? (fontos, hogy csendes legyen) Meg
>> a csapágyazás eszi meg a 200W felét? Nyilván akkor kisebb fordulatszám
>> kell, csak akkor meg a lendkerék kell nagyobb. Volt egy szobabringám
>> (Mali LG4) amin kicsi volt az áttétel, kb. 6-7szeres, de brutálnagy
>> lendkerék volt, 16kg.
>>
>> Lendkerék méretét hogyan kell számolni? Mondjuk ha a generátornál a fele
>> lenne a fordulatszám a görgőhöz képest, akkor mennyivel nagyobb
>> lendkerék kellene? Persze gondolom az átmérő számít a tömeg mellett.
>> Nyilván ha ugyan az a tömeg nagyobb átmérőn van, az jobb. Egyébként
>> kompakt kellene legyen. Max. kb. 200-250mm átmérőjű lendkerékkel jó
>> lenne megoldani.
>>
>> Végiggondolva, ez a generátor téma eléggé nehéz ügy, még árban sem jó.
>> Még ha szerzek is valami elfekvő generátort mondjuk 10e-ért, hozzá kell
>> csináltatni lendkereket, az egészet kiegyensúlyozni, ennyiért veszek
>> kész görgőt amiből a fékező-lendkerék egységet felhasználom. Azért mégis
>> kíváncsi lennék, hova jutott a generátor témával, aki ezzel
>> foglalkozott, ha megosztod.
>>
>> Kész fekvő szobabringát, amit lehet kapni, egyrészt 250k HUF, másrészt
>> nem is jó. Konditeremben próbáltam megint fekvőbringát, amit nem értem
>> miért neveznek fekvőbringának amikor ülni kell rajta és bőven az ülőlap
>> vonala alatt van a pedál tengely. Nagyon rossz, nekem legalábbis. Ültem
>> már rendes rekumbensen nem egyszer, az jó, de jobban hátradőlök és a
>> pedál sokkal feljebb van. Arra gondoltam megveszem a rekumbens ülést és
>> leantek csövekből és csatlakozásokból csinálok vázat.
>>
>> ?
>>
>> Kösz,
>> JG
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list