[elektro] LADA MOTOR SÚLYA?

elektroslista at gmail.com elektroslista at gmail.com
Mon Feb 8 14:22:35 CET 2016



> Az eredeti fostalicska tuti-fix vezérműláncos volt, ahol a 
> feszességet/belógást az öregek 3 havonta állították ... a végén már én 
> is tudtam csinálni.

Valami olyasmi trükkje volt, hogy feszességállító 13-as fejű csavarját meglazítani, kurblival
2 x körbetekerni a motort, a végén a kurblit feszítve tartani 13-as csavart meghúzni.

Ezt kivédendő maszek autósboltban árultak automata vezérműlánc feszítőt, de az meg pár év után
szétesett. Viszont vezérműlánc szakadás miatti motor tönkremenetelről én nem hallottam, mivel
ha már meg volt nyúlva, úgy csörgött, hogy inkább cserélte mindenki. Ráadásul patentszemes volt,
bármelyik ezermester kicserélte. Az eredeti 2101-es zsigának viszont az olajpumpa recés tengelye volt a gyenge
pontja, ill. a rá csatlakozó kis fogaskerék. Azt 60000 km után cserélni kellett, majd a következőnél az
olajpumpa tengelyét is, mert ha megfordult rajta a fogaskerék, megszűnt az olajnyomás és besült a motor. Ezt a fogaskereket, melynek a másik vége a gyújtást hajtotta, mi pl. egy fakanál nyelével húztuk ki, mikor útközben cserélni kellett :)
> Ugyanúgy egyfolytában a hézegmérővel b at sztatni kellett a szelepeket 
> (méretekre már nem emléxem). 


0,15 -0,2 közé kellett állítani hideg motornál. Egyébként a gyári útmutatóval ellentétben a mi vezérműtengelyünknél
üzemmeleg motornál lecsökkent a szelephézag 0,1 mm alá, ezért oda kellett figyelni, hogy hidegen meglegyen a 0,15mm,
nehogy melegen beégjenek a kipufogószelepek, + ne zárjanak a szívók. 1971. decemberi kiadású zsiga volt, még nagyrészt
olasz alkatrészekkel. 
 

> Nálunk a lánc+hézag mókára egy fél délután 
> ráment ...
> Mindez 1972-1980 között két 1200-es, és egy 1500-sel. Megjegyzem az 
> öregemék a 3 éves fostalicskákat 40-60e km-rel annyiért adták el, mint 
> az újat vették ... mert 4-5 évet kellet várni az újakra előleggel a 
> kézben a mindenható magyar Merkur-Istenség színe előtt ...

> ------------------
> L. Pásztor
> ------------------





> 2/8/2016 1:18 PM keltezéssel, Horváth Péter írta:
>> De lehet a 2105-s már nem az eredeti konstrukció (mert abban vezérműlánc
>> volt)

>> 2016.02.08. 12:43 keltezéssel, Horváth Péter írta:
>>> "így az 1,3 l-es motor tömegét 92 kg-ra, az 1,5 l-esét pedig 95 kg-ra
>>> csökkentették. A Samara motorja 20 kg-mal lett könnyebb, mint a VAZ-2105
>>> típusé."

>>> http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=89



>>> 2016.02.08. 8:56 keltezéssel, istvanedamik at gmail.com írta:
>>>> Hi!

>>>> Sehol nem találok infot, (kb.) mekkora súlyú lehet egy komplett 2101 -es Lada motor (generátorral, önindítóval)?
>>>> Ha még a váltó súlya is kiderűlne, az már a hab lenne a tortán :).

>>>> Pista

>>>>      

>>> -----------------------------------------
>>>             elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]

> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



-- 
Üdvözlettel,
 Elektroslista                            mailto:elektroslista at gmail.com



More information about the Elektro mailing list