[elektro] 200kW
umnyo
umnyo at freemail.hu
Tue Aug 16 22:52:49 CEST 2016
Egy meglévő régi eszközről van szó, és azt akarják újra üzembe helyezni.
Ha újat vennének ebből a fajtából az száz-kétszáz millás beruházás lenne még pluszba, azt nem viseli el a kassza - még így se biztos hogy elviseli. Pont arra épült az új üzemrész esetleges kialakítása, hogy a fő eszközök megvannak - amik régiek ugyan, nem a legmodernebbek, de teljesen fel vannak újítva és várhatóan sok évig üzembiztosak.
Egyébként igen, a frekiváltó benne szinte csak egy intelligens lágyindító meg egyfajta motorvédelmi funkciót lát el, kifejezetten szabályozási feladata nincsen, azt a hidro rész oldja meg mindenféle csalafinta módon.
Attila
jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta:
>umnyo wrote:
>
>> Hát ez az, kb erről van szó, alapesetben a névleges fordulaton jár
>> mindig..... A fordulatszámot stabilan tartja, mert a
>> "hidronpumpának/szivattyúnak" is kell a fordulat hogy elő tudja
>> állítani azt a nyomást ami kell a hidromotornak. A szabályzás itt
>
>Itt akkor valami tervezési hiba van.
>Akkor van értelme a frekiváltónak, ha kellő szabályozási tartomány áll
>rendelkezésre.
>Akkor nincs értelme, ha a motornak amúgy is azon a frekin (fordulaton) kell
>járnia, ami a max feszből elvileg lehetséges. Ekkor max a felpörgetés miatt van
>értelme. De ha a névleges motorfordulatszám a hálózati üzemnél mondjuk 20%-kal
>alacsonyabb lenne, akkor semmi gond nem lenne.
>
>(Én lehet, hogy most vagyok ilyen helyzetben. Rendeltek dc-dc átalakítókat, és a
>központinak kinevezett áramforrás nincs kizárva, hogy a szükséges fesznél alig
>tud többet. De holnap kiderül, tudok-e valamit elkövetni annak érdekében, hogy
>jóval több lehessen. Ha pont annyit tud, akkor gáz van, nem fog kijönni az egyik
>technológiához szükséges fesz.)
>
>> Ez egy alacsonyabb hálózati fesznél még alacsonyabb nyomatéknál lenne
>> meg :.-(. Legalábbis ha eddig jól vizslattam át a vezérlését az egész
>> készüléknek. épp ezért nagyon kritikus a feszesésre - a túllövésre
>> nem, ahogy célzol is rá ilyen irányban :-).
>
>Lehet, hogy kifejezetten ennek a résznek érdemes jelentősen nagyobb feszt beadni
>akár egy helyi autotrafó alkalmazásával, és csak neki. Ha elvisel mondjuk
>440V-ot, ami a motornak már sok lehet, akkor van tartaléka a frekiváltónak. Ha
>az az eset előfordul, amit mondtál, hogy valami beterhel jelentősen, a
>frekiváltók jelentősen nagyobb áramot is tudnak rövid időre produkálni, sokkal
>nagyobbat, mint a névleges. Ha a programjában azt is tudja, hogy ekkor növelje
>meg a feszt is, akkor a motor sosem fog lefulladni. A 440V talán messzemenően
>elég lenne fesz-tartaléknak. 440/400=1,1, ennek a négyzete 1,21, szóval bő
>20%-ot rá tudna verni a névleges billenőnyomatékra. A motor nincs ilyenkor se
>túlgerjesztve, se termikusan igénybevéve, mert csak rövid időkről van szó ugye.
>
>Az igazi az lett volna, ha eleve olyan hajtómű vagy nemtommi van a rendszerben,
>hogy csak 80% körüli fordulaton kelljen járniuk a motoroknak. De ez már nem
>változhat meg nyilván.
>
>hjozsi
>
>-----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list