[elektro] 200kW

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue Aug 16 22:40:04 CEST 2016


umnyo wrote:

> Hát ez az, kb erről van szó, alapesetben a  névleges fordulaton jár
> mindig..... A fordulatszámot stabilan tartja, mert a
> "hidronpumpának/szivattyúnak" is kell a fordulat hogy elő tudja
> állítani azt a nyomást ami kell a hidromotornak. A szabályzás itt

Itt akkor valami tervezési hiba van.
Akkor van értelme a frekiváltónak, ha kellő szabályozási tartomány áll 
rendelkezésre.
Akkor nincs értelme, ha a motornak amúgy is azon a frekin (fordulaton) kell 
járnia, ami a max feszből elvileg lehetséges. Ekkor max a felpörgetés miatt van 
értelme. De ha a névleges motorfordulatszám a hálózati üzemnél mondjuk 20%-kal 
alacsonyabb lenne, akkor semmi gond nem lenne.

(Én lehet, hogy most vagyok ilyen helyzetben. Rendeltek dc-dc átalakítókat, és a 
központinak kinevezett áramforrás nincs kizárva, hogy a szükséges fesznél alig 
tud többet. De holnap kiderül, tudok-e valamit elkövetni annak érdekében, hogy 
jóval több lehessen. Ha pont annyit tud, akkor gáz van, nem fog kijönni az egyik 
technológiához szükséges fesz.)

> Ez egy alacsonyabb hálózati fesznél még alacsonyabb nyomatéknál lenne
> meg :.-(. Legalábbis ha eddig jól vizslattam át a vezérlését az egész
> készüléknek. épp ezért nagyon kritikus a feszesésre - a túllövésre
> nem, ahogy célzol is rá ilyen irányban :-).

Lehet, hogy kifejezetten ennek a résznek érdemes jelentősen nagyobb feszt beadni 
akár egy helyi autotrafó alkalmazásával, és csak neki. Ha elvisel mondjuk 
440V-ot, ami a motornak már sok lehet, akkor van tartaléka a frekiváltónak. Ha 
az az eset előfordul, amit mondtál, hogy valami beterhel jelentősen, a 
frekiváltók jelentősen nagyobb áramot is tudnak rövid időre produkálni, sokkal 
nagyobbat, mint a névleges. Ha a programjában azt is tudja, hogy ekkor növelje 
meg a feszt is, akkor a motor sosem fog lefulladni. A 440V talán messzemenően 
elég lenne fesz-tartaléknak. 440/400=1,1, ennek a négyzete 1,21, szóval bő 
20%-ot rá tudna verni a névleges billenőnyomatékra. A motor nincs ilyenkor se 
túlgerjesztve, se termikusan igénybevéve, mert csak rövid időkről van szó ugye.

Az igazi az lett volna, ha eleve olyan hajtómű vagy nemtommi van a rendszerben, 
hogy csak 80% körüli fordulaton kelljen járniuk a motoroknak. De ez már nem 
változhat meg nyilván.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list