[elektro] 200kW
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Tue Aug 16 22:40:04 CEST 2016
umnyo wrote:
> Hát ez az, kb erről van szó, alapesetben a névleges fordulaton jár
> mindig..... A fordulatszámot stabilan tartja, mert a
> "hidronpumpának/szivattyúnak" is kell a fordulat hogy elő tudja
> állítani azt a nyomást ami kell a hidromotornak. A szabályzás itt
Itt akkor valami tervezési hiba van.
Akkor van értelme a frekiváltónak, ha kellő szabályozási tartomány áll
rendelkezésre.
Akkor nincs értelme, ha a motornak amúgy is azon a frekin (fordulaton) kell
járnia, ami a max feszből elvileg lehetséges. Ekkor max a felpörgetés miatt van
értelme. De ha a névleges motorfordulatszám a hálózati üzemnél mondjuk 20%-kal
alacsonyabb lenne, akkor semmi gond nem lenne.
(Én lehet, hogy most vagyok ilyen helyzetben. Rendeltek dc-dc átalakítókat, és a
központinak kinevezett áramforrás nincs kizárva, hogy a szükséges fesznél alig
tud többet. De holnap kiderül, tudok-e valamit elkövetni annak érdekében, hogy
jóval több lehessen. Ha pont annyit tud, akkor gáz van, nem fog kijönni az egyik
technológiához szükséges fesz.)
> Ez egy alacsonyabb hálózati fesznél még alacsonyabb nyomatéknál lenne
> meg :.-(. Legalábbis ha eddig jól vizslattam át a vezérlését az egész
> készüléknek. épp ezért nagyon kritikus a feszesésre - a túllövésre
> nem, ahogy célzol is rá ilyen irányban :-).
Lehet, hogy kifejezetten ennek a résznek érdemes jelentősen nagyobb feszt beadni
akár egy helyi autotrafó alkalmazásával, és csak neki. Ha elvisel mondjuk
440V-ot, ami a motornak már sok lehet, akkor van tartaléka a frekiváltónak. Ha
az az eset előfordul, amit mondtál, hogy valami beterhel jelentősen, a
frekiváltók jelentősen nagyobb áramot is tudnak rövid időre produkálni, sokkal
nagyobbat, mint a névleges. Ha a programjában azt is tudja, hogy ekkor növelje
meg a feszt is, akkor a motor sosem fog lefulladni. A 440V talán messzemenően
elég lenne fesz-tartaléknak. 440/400=1,1, ennek a négyzete 1,21, szóval bő
20%-ot rá tudna verni a névleges billenőnyomatékra. A motor nincs ilyenkor se
túlgerjesztve, se termikusan igénybevéve, mert csak rövid időkről van szó ugye.
Az igazi az lett volna, ha eleve olyan hajtómű vagy nemtommi van a rendszerben,
hogy csak 80% körüli fordulaton kelljen járniuk a motoroknak. De ez már nem
változhat meg nyilván.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list