[elektro] Robogó elinduláskor rángat

Péter Bozzay peterb.list at gmail.com
Mon Apr 11 09:52:29 CEST 2016


Csak így hirtelen:

"De célszerszám nélkül ne próbáld meg leszedni, éppen tegnap szedtem
szét egy Typhoont, amin így hajlították el a főtengelyt.
[...]
Vagy pedig 2T-nél nem teljesen ördögtől való a légkulcs sem, de én nem
szeretem, és nem lehet vele nyomatékra húzni sem összeszereléskor."

"Konkrétan a blokk melyik alkatrészei károsodhatnak
légkulcs/ütvecsavarozó használatától
pl a főtengely csap menetes vége,
az anyában a menet megindulás határán ami a hőtágulástól elélvezhet
de extrém eset, hogy a püfölés elcsavarja a két fötengely felet
egymástól így kiegyensúlyozási probléma is adódhat"

"A 2T-nél ez annyira nem lényeges, ott a légkulcs is jó, a 4T-k egy
része hisztis a meghúzási nyomatékra."

De amúgy mindenki úgy csinálja, ahogy neki a legjobb. :-) Nekem ennyi
géphez megérte egy órát barkácsolni a célszerszámot, és így biztosan
az előírt nyomatékra tudom húzni bármikor.

Üdv,
Péter

jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta (2016. április 11. 9:19):
> Péter Bozzay wrote:
>
>> Az okosok azt mondják, hogy ha jót akarsz magadnak, NE használj
>> légkulcsot, mert szétvered vele a főtengelyt!!!
>
> Csak a partszélről: Szerintem ez csak akkor lehet igaz, ha nem lehet semmit
> állítani azon a légkulcson.
>
> Nemrég porszívómotor tengelyéről kellett letekernem egy M8-as balmenetű anyát,
> de semmi más lehetőség nem volt ehhez, csak a légkulcs.
>
> Két módon lehet állítani a nyomatékot (nálam): a légkulcsnak eleve van 3
> fokozata, a másik, hogy tetszőlegesen állíthatom a légnyomást 10 barig (addig
> merem feltolni).
>
> Mellesleg bárhol fogod meg a megfogandót, a bontáshoz-meghúzáshoz szükséges
> nyomaték fog kelleni. Ha légkulcs, akkor ugye a megfogandó valaminek a tömege
> adja az ellentartást, vagyis a nyomaték a hossza mentén rohamosan csökken.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list